سید ابوالفضل طاهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای خروج از رکود بازار مسکن فاصله زیادی وجود دارد، اما خرید و فروش کنونی مسکن گویای رونق روز افزون این حوزه حکایت دارد که نیازمند توجه متولیان امر است.
وی اظهار کرد: کاهش سودهای بانکی از علل رونق خرید و فروش مسکن شهر زنجان در ماههای گذشته بشمار می رود و در این میان تداوم این امر و از طرفی اعطای تسهیلات بیشتر برای متقاضیان می تواند چشم انداز بهتری را ترسیم کند.
طاهری ادامه داد: بیشتر خریداران هنگام خرید مسکن به قدرت خرید خود توجه می کنند و از سوی دیگر قیمت واحدهای مسکونی نیزتا حدودی روند افزایشی داشته است.
وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد، بیشترین خرید و فروش مسکن شهر زنجان در مناطق شرقی بویژه شهرک های اقماری مانند گلشهر کاظیمه ، پونک و مناطق شمالی شهر بیش از سایر نقاط بوده است.
رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان زنجان ادامه داد: ثبت خرید و فروش مسکن پیشتر از طریق کد رهگیری انجام می شد و بدلیل رای دیوان عدالت اداری مسکوت ماند که هم اکنون ارگانهای مربوطه این موضوع را پیگیری می کنند.
به گفته طاهری کد رهگیری امکان ثبت اطلاعات به روز را ممکن می کرد و مشکلات به مراتب کمتری برقرار بود و به عبارتی شفاف سازی و از برخی کلاهبرداری و سوء استفاده احتمالی جلوگیری می شد.
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که ثبت اطلاعات در قولنامه سنتی بوده و تلاش می شود پرینت شده مورد استفاده قرار گیرد.
بنا به گفته طاهری هم اکنون در شهر زنجان یکهزار و 200 مشاور املاک مجوز دار و 200 واحد بدون مجوز فعالیت می کنند که از مجموع فعالان 40 درصد آنها راکد هستند.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.