سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در مجموع انجام معاملات از طریق تلفن با اشخاص ناشناس باید به عنوان یک سم تلقی شود و واریز وجه از طریق کارت به کارت کردن نباید تحت هیچ شرایطی با افراد ناشناسی صورت گیرد.
وی اظهار کرد: وقتی فردی از طریق تلفن به پای دستگاه خودپرداز دعوت می شود نباید عجولانه تصمیم بگیرد بلکه به بهانه اینکه الان فرصت معامله ندارد شماره تماس گیرنده را درخواست کند تا از این طریق حداقل نشانی از فردناشناس به دست آورده باشد.
رحمتی با بیان اینکه کلاهبرداری از طریق کارت به کارت، تبدیل به معضل شده است افزود: بطور معمول کلاهبرداران به صورت تصادفی با افراد تماس گرفته و با بیان اینکه به شما وجه نقد یا جایزه ای تعلق گرفته است فرد مورد نظر را ترغیب و تشویق به حضور در پای دستگاه خودپرداز کشانده و نقشه خود را در خصوص خالی کردن حساب طعمه خود عملی می کند.
وی با بیان اینکه افراد نباید فریب لهجه، تقلید صدا و پخش موزیک را بخورند، ادامه داد: گاهی اوقات کلاهبرداران، ضربه ای را به طور عمد به خودرو مورد نظر خود وارد می کنند و یادداشتی را برای پرداخت خسارت وارد آمده بر روی خودرو گذاشته و از صاحب آن درخواست شماره حساب می کند و این سرآغازی برای کلاهبرداری می شود.
رحمتی، با اشاره به اینکه، کلاهبرداران به خاطر ترس از شناسایی و دستگیری توسط پلیس، با کارت های شناسایی سرقتی نسبت به افتتاح حساب در نزد بانک های مختلف اقدام می کنند اظهار کرد: البته با تعاملی که میان پلیس آگاهی و مدیریت امور بانک ها است اگر مالباخته سریع تر نسبت به شکایت اقدام کند در این صورت با مساعدت مراجع قضایی حساب مسدود شده و فرصت خالی کردن حساب گرفته می شود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.