حسین عامری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از 12 هزار و 737 هزار تن بذر، 12 هزار و 316 تن بذرگواهی شده گندم و 421 تن نیز بذر جو است که با شروع کشت غلات طی سال زراعی جدید این بذرها توزیع می شود.
عامری یادآورشد: کشاورزان در صورت استفاده از بذرهای خود مصرفی در کشت غلات، ضمن بوجاری کردن بذر، بذر مصرفی خود را با استفاده از قارچ‌ کش ها ضد عفونی سپس اقدام به کشت کنند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان تهیه بستر مناسب، رعایت عمق کشت مناسب، کشت به موقع، استفاده از ارقام سازگار با اقلیم هر منطقه، تغذیه گیاهی، مصرف به اندازه بذر در هر هکتار و کالیبراسیون دستگاه های کارنده را در روند کشت غلات در دستور کار خود قرار دهند.
عامری، از توزیع 18 هزار و 500 تن انواع کود دربین کشاورزان استان زنجان خبرداد و اظهارکرد: تغذیه گیاهی در ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی حایز اهمیت بوده و در این باره مصرف درست و اصولی انواع کود توسط کشاورزان الزامی است.
وی تاکید کرد: در سال زراعی جاری 10 هزار تن کود فسفاته، هشت هزار تن کود ازته و 500 تن کود پتاسه در بین کشاورزان استان توزیع می شود.
به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، سهمیه کودی تعیین شده برای این استان بر اساس توصیه موسسه خاک و آب کشور و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان است و به منظور حاصل شدن عملکرد لازم، کشاورزان توصیه های مربوط به کود را رعایت کنند.
عامری تاکید کرد: در مصرف انواع کود باید نیاز محصول ملاک عمل باشد چرا که مصرف کم یا زیاد آن هر 2 عاملی برای افت عملکرد و کیفیت محصول خواهد بود.
به گزارش ایرنا، توزیع انواع کود از اواخر شهریور امسال در استان زنجان آغاز شده است و تا اواسط آبان ادامه دارد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.