به گزارش خبرآنلاین؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: محدودیت‌های ترافیکی هشتم و یازدهم محرم در برخی نقاط شهر زنجان اعمال می شود.

سرهنگ رمضان آفریدون به تمهیدات ترافیکی در روز هشتم و یازدهم محرم اشاره کرد و افزود: در روز هشتم و یازدهم محرم از ساعت ۱۰ صبح تا پایان مراسم دسته عزاداری حسینیه اعظم، چند خیابان اصلی و مسیرهای منتهی به آن مسدود است و از ساعت ۸.۳۰ صبح محدودیت های ترافیکی اعمال می شود.

به گفته وی، میدان ۱۵ خرداد تا بلوار آزادی و کوچه‌های منتهی به این مسیر، تقاطع دروازه ارک به چهار راه امیرکبیر، ابتدای خیابان طالقانی تا سبزه‌میدان، خیابان سعدی وسط تا میدان انقلاب و تقاطع صدر جهان از سمت خیابان خیام به امامزاده سید ابراهیم(ع)، مسیرهایی هستند که محدودیت تردد وسایط نقلیه اعمال می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اعلام اینکه توقف خودروها و موتورسیکلت‌ها در حدفاصل خیابان سعدی وسط تا سبزه‌میدان، امیرکبیر تا بلوار آزادی و خیابان توحید ممنوع است، گفت: رانندگان وسایط نقلیه خودروهای خود را در مسیرهای اعلام‌شده پارک نکنند و در صورت مشاهده تخلف خودروها به پارکینگ منتقل می‌شوند.

آماده باش پایگاه های فوریت‌های پزشکی ثابت شهری و جاده‌ای

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان اینکه تعداد ۸ دستگاه آمبولانس در مسیر برگزاری دسته های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان مستقر خواهند شد، ادامه داد: علاوه بر آماده‌باش کامل ۵۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی ثابت شهری و جاده‌ای در سطح استان و یک پایگاه اورژانس هوایی، برای پوشش کامل و تسهیل در امداد رسانی به عزاداران حسینی تمهیدات ویژه‌ای توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی انجام شده است.

علیرضا زراعتچی ادامه داد: با توجه به محدودیتهای ترافیکی جهت امداد رسانی سریع ۶ گشت پیاده متشکل از دونفر پرسنل اورژانس، سه گشت ویژه و یک دستگاه موتورلانس طبق برنامه در بین عزاداران آماده ارائه خدمات سلامت و اورژانسی خواهند بود.

وی  افزود: همچنین اتوبوس آمبولانس این مرکز نیز با ظرفیت امداد رسانی به ۱۲ نفر همزمان در ورودی شهر زنجان از سمت اتوبان زنجان - میانه استقرار خواهد یافت.

پخش زنده عزاداری حسینیه و زینبیه زنجان

مدیر کل صداوسیمای مرکز زنجان گفت: عزاداری های هشتم ویازدهم محرم حسینیه و زینبیه اعظم و راهپیمایی اربعین نشانه های بارزی از شور و شعور حسینی است.

مرتضی صفری با اشاره به اینکه پوشش عزاداری های حسینیه اعظم و زینبیه اعظم کار بسیار بزرگی است، گفت: پخش بیش از سه ساعت عزاداری آن هم به شکل زنده کاری بسیار ظریف، حساس و مهم است که باید برنامه ریزی های دقیقی برای این موضوع صورت گیرد.

در این رابطه سایر دستگاه ها از جمله شهرداری زنجان، نیروی انتظامی استان و سایر نهادها و دستگاه ها برای هر چه بهتر برگزار شده مراسم هماهنگی های لازم را به عمل آورده اند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 753466
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.