رضا حسنلو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح احسان حسینی خیران و هیات های مذهبی می‌توانند نذورات خود را در قالب غذای گرم، گوشت قربانی و بسته‌های مواد غذایی برای توزیع بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به این نهاد اهدا کنند.
وی یادآوری کرد: بر این اساس خیران در قالب این طرح می‌توانند در برپایی سفره‌های نذری در ماههای محرم و صفر مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را اطعام کنند.
حسنلو ادامه داد: تجمعات بزرگ انسانی در شهرها و روستاها در دهه اول محرم در معابر و مساجد از حامی یابی برای طرح‌های اکرام و محسنین بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی حضوری پر رنگ دارند برهمین اساس برنامه‌ریزی‌شده پایگاههای ثبت‌نام از حامیان در قالب طرح اکرام و محسنین در دهه اول محرم در مساجد و شهرهای استان ایجاد شود.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: علاوه بر آن پایگاههای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب طرح شفا برای کمک به بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی تحت حمایت کمیته امداد در این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دایر می‌شود.
وی با دعوت از مردم و هیات های مذهبی برای کمک به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب طرح احسان حسینی ، خاطر نشان کرد: در کنار استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در دهه اول ماه محرم دفاتر کمیته امداد در سراسر این استان نیز در طول شبانه‌روز آماده دریافت نذورات خیران و هیات های مذهبی در این ایام هستند.
به گفته این مسئول ، ظرفیت‌های مختلفی در طول سال برای توسعه کارهای خیرخواهانه در جامعه وجود دارد و در این میان مناسبت‌های مذهبی ظرفیت بسیار مهمی در افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد بشمار می‌رود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.