به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر جنتی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برخی فکر می کنند که اگر وقفی انجام دهند، اختیار این وقف از دست آنان خارج می شود و سازمان اوقاف و امور خیریه متولی آن می شود در حالی که هر واقفی می تواند متولی وقف خود باشد و یا شخص و یا اشخاصی را به عنوان متولی موقوفه معرفی کند.
وی به ضرورت ترویج و نهادینه کردن وقف مشارکتی در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم با گسترش روز افزون فرهنگ وقف، وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه را شاهد باشیم.
وقف مشارکتی به ساز وکاری در ایجاد موقوفه گفته می‌شود که در آن تعداد زیادی واقف، بر موضوعی واحد، با یک وقفنامه مشترک، وقف می‌کنند.
حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه 2 هزار و 763 موقوفه در سطح استان زنجان به ثبت رسیده است، افزود: این موقوفات 26 هزار و 680 رقبه را شامل می شود.
وی با بیان اینکه 2 درصد از موقوفات در سطح کشور به موقوفات قرآنی اختصاص دارد، اظهار کرد: در سطح استان زنجان نیز میزان موقوفات قرآنی کم است و این می طلبد در وهله نخست خود جامعه قرآنی نسبت به وقف های جدید در این حوزه پیشقدم شوند.

**برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان در ایام ماه محرم
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 132 بقعه متبرکه سطح این استان در ایام عزادرای ماه محرم خبر داد و گفت: این طرح با هدف جذب حداکثری مردم به بقاع متبرکه، مدیریت و اجرای صحیح نیت ها با بهره گیری از ظرفیت هیأت های حسینی، ترویج فرهنگ بصیرت، شهادت طلبی و عزت خواهی، پاسخگویی به شبهات طرح شده پیرامون حماسه عاشورا، زمینه سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در برنامه های بقاع متبرکه برگزار می شود.
حجت الاسلام جنتی افزود: تجمع بزرگ هیأت های مذهبی در بقاع متبرکه با عنوان ' لبیک یا حسین' در روز دوم ماه محرم، اجرای برنامه ' احلی من العسل' در امامزادگان سطح استان با حضور دانش آموزان نوجوان در روز ششم ماه محرم و برگزاری همایش ' رهروان زینبی' در روز دوازدهم ماه محرم از جمله برنامه های پیش بینی شده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده:رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.