معراج کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق فراخوان این جشنواره، بخش تک‌نوازی شامل سازهای تار (ایرانی و آذربایجانی)، سه‌تار، عود (بربط)، سنتور، آواز (ایرانی و آذری)، ویولن (ایرانی و کلاسیک)، کمانچه (ایرانی و آذری)، قانون، تنبور، تنبک، دف، نی، پیانو، گیتار (کلاسیک و فلامنگو)، قوپوز (ساز آشیقی)، سازهای بادی (بالابان، فلوت، ترومپت، کلارینت، سازدهنی، فلوت ریکوردر)، قارمان و ناغارا است.
وی ادامه داد: در بخش تک‌نوازی، گروه‌های سنی خاصی برای برخی از سازها در نظر گرفته شده به‌گونه‌ای که در بخش تک‌نوازی سازهای سه‌تار، تار ایرانی، عود، سنتور، ویولن، قانون، تنبک، پیانو، گیتار، فلوت و فلوت ریکوردر و ساز دهنی، گروه‌های سنی الف؛ تا پایان ١٤ سال (متولدین از ابتدای ١٣٨٣ به بعد)، گروه سنی ب؛ از ابتدای ١٥ تا پایان ١٩ سال (متولدین از ابتدای ١٣٧٨ تا پایان ١٣٨٢) و گروه سنی ج؛ از ٢٠ تا پایان ٣٠ سال (متولدین ١٣٦٧ به بعد) در نظر گرفته شده‌اند.
کرمی اظهار کرد: بخش تک‌نوازی ساز قوپوز، آواز (سنتی و آذری)، تنبور، دف، نی، ترومپت و کلارینت، بالابان، کمانچه آذری، تار آذری، قارمان و ناغارا نیز در سه گروه سنی برگزار می شود.
رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: آیین اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی استانی آوای امید، جمعه هفدهم شهریور جاری در سینما روباز مجموعه تفریحی گاوازنگ برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، پنجمین جشنواره موسیقی استانی آوای امید زنجان، 10 تا 16 شهریور جاری در فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهر زنجان در حال برگزاری است.
سال گذشته، چهارمین جشنواره استانی موسیقی آوای امید با شرکت بیش از حدود 200 نفر در بخش تکنوازی و 22 گروه در بخش گروه نوازی از 12 تا 18 بهمن برگزار شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.