علیرضا علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکان تحت پوشش طرح فهام ( کنترل کنتورهای برق از راه دور ) استان زنجان صنایع هستند که مصرف بیش از 60 درصد از انرژی برق این استان را به خود اختصاص داده اند و مصرف آنها از طریق این طرح پایش می شود.
وی اظهارکرد: طی سال های گذشته پروژه های بزرگی در سطح کلان در سطح استان زنجان اجرا شده که طرح اتوماسیون شبکه یکی از مباحث مهم در صنعت برق به شمار می رود.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان، طرح فهام به صورت آزمایشی در سطح کشور اجرا می شود.
علیزاده اظهارکرد: طی سال های گذشته زیرساخت های مورد نیاز در اجرای طرح فهام در این شرکت پایه گذاری شده و پایگاه داده استان زنجان و 6 استان دیگر در شمالغرب کشور در شرکت توزیع نیروی برق زنجان مستقر و پشتیبانی می شود.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از فعالیت های شاخص در این شرکت، اجرای اتوماسیون شبکه در حوزه بهره برداری است که در شبکه 20 کیلوولت اجرا شده و 260 نقطه به صورت اتوماتیک از کل شبکه از راه دور مورد پایش دائمی قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، پیش بینی و رفع مشکلات شبکه، بهینه سازی سیستم و ارایه برق با کیفیت مناسب و کاهش خاموشی را از اهداف اتوماسیون شبکه بیان کرد.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نزدیک به 410 هزار مشترک دارد که 330 هزار مشترک خانگی، 45 هزار تجاری، 13 هزار و 500 اداری و عمومی، هفت هزار و 500 کشاورزی و سه هزار مشترک صنعتی است.
بیش از 51 درصد انرژی برق این استان در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و به منظور توسعه منطقه و اشتغال تبدیل به ارزش افزوده می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.