به گزارش ایرنا ، مطابق اصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شوراهای شهر در کنار سایر شوراها ، مجلس شورای اسلامی، شوراهای استان و شهرستان ، محلی ، بخش ، روستا از ارکان تصمیم گیری و اداره کشور هستند و نقش مهمی در پیشبرد برنامه های مدیریت شهری دارند.
با نگاهی به فعالیت چهار دوره شوراهای اسلامی شهر زنجان می توان به این موضوع پی برد که فعالیت آنها برای تکمیل طرح های متعددی که برای عمران و آبادانی شهر زنجان مورد تصویب رساندند با چالش های مواجه بوده و شهرداری نتوانسته برخی از این طرح ها را در موعد مقرر تکمیل کند و به شورای بعدی رسیده است.
بدون شک گام نخست برای تحقق و پیشبرد برنامه های مدیریت شهری انتخاب سرپرست شهردار بود و البته همزمان با تحلیف شورای پنجم این مهم انجام و راه برای ادامه فعالیت ها هموار شد.
***تقاطع غیرهمسطح سیدالشهدای شهر زنجان یکی از طرح های مهم و شاخص این شهر بشمار می رود و می توان گفت، بدلیل بروز مشکلات اجرایی و فنی هزینه های زیادی تحمیل شد.
براین اساس عملیات عملیات اجرایی این طرح در سال 89 آغاز شد و این کار در حالی انجام گرفت که پیمانکار طرح در بازه زمانی یاد شده تعیین نشده بود و پس از هشت ماه نسبت به نهایی شدن طرح اقدام و سپس پیمانکارانتخاب شد.
به گفته شهردار سابق عملیات اجرایی این طرح مشکلات متعددی از قبیل بحث تملکات پلاک های واقع در این منطقه و بازگشایی جبهه های کاری را بدنبال داشت و این موضوع موجب شد مدت زیادی به این کار صرف شود.
حبیب ملایی یگانه به این موضوع نیز اشاره داشت که در اجرای این طرح آنگونه که باید و شاید منابع لازم برای اجرای آن به موقع تخصیص نیافت و مسائل دیگر موجب شد بالغ بر41 میلیارد تومان برای اجرای این پروزه هزینه شود.

**اجرای طرح سبزه میدان نیز از دیگر پروژه های شاخص شهر زنجان محسوب می شود که در سال 67 تصویب شد اما عملیات اجرای آن به طور رسمی شهریور سال 93با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
این پروژه نیز به یپمانکاران متعددی سپرده و آخرین پیمانکار این پروژه شرکت کهن دژ میلاد بود که در سالجاری قرارداد همکاری آن با شهرداری لغو شد.
به گفته متولیان امر اجرای پروژه سبزه میدان موجب رونق خاص و ساماندهی فضای مرکزی شهری می شود و این طرح سنگینی است که اجرای آن حمایت مسئولان استانی و اعضای شورای این شهر را می طلبد.
این مشکلات و مسائل دیگر دست به دست داد تعیین تکلیف طرح های شهری زنجان به شورای پنجم برسد و حتی در مراسم آغاز بکار شورای پنجم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به این موضوع اشاره کرد که اکنون کارهای بر زمین مانده زیادی در شهر وجود دارد که برخی زخم ها خیلی کهنه شده و شورای اسلامی شهر در تحقق برنامه های این بخش بیش از گذشته تلاش کند.
بی شک عموم مردم از شورای پنجم اننظار دارند به دور از اختلاف نظرها و با در نظر داشتن رضایمندی آنها برای توسعه شهری تکمیل طرح هایی مانند تقاطع سیدالشهدا نه تنها در شعار بلکه در عمل مورد توجه قرار دهند.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با 430 هزار نفر جمعیت سه منطقه شهرداری دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.