به گزارش خبرآنلاین؛ این در شرایطی است که همچنان عامل انسانی نقش مهمی را در بیشتر آتش سوزی ها در استان دارد و به نظر می رسد، ورود به موضوعات فرهنگی و آموزشی در این استان بسیار مهم است.

در برخی مواقع نیز سهل انگاری مردم که در طبیعت پا گذاسته اند نیز کار دست طبیعت بی زبان می دهد و با فراموشی جرقه های آخر آتش زمینه برای شعله ور شدن آتش در این گرمای سوزان چشمگیر می شود.
با این وجود آمار و ارقام از کاهش آتش سوزی ها در مراتع استان خبر می دهد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به کاهش آتش سوزی مراتع استان در سال جاری اعلام کرد: در سال گذشته ۶۵۴ هکتار از مراتع استان زنجان دچار آتش سوزی شد و امسال ۲۱۲ هکتار از مراتع استان دچار حریق شده است.
خلیل آقاجانلو با بیان اینکه ۹۰ درصد از آتش سوزی ها در مراتع به علت سهل انگاری است و عامل انسانی دخالت مستقیم در این زمینه داشته است، افزود: افزود: با آغاز روزهای گرم سال و خشکی هوا ، احتمال وقوع آتش سوزی در محیط های طبیعی افزایش یافته است.
به گفته وی، کشاورزان، دامداران، گردشگران، کوهنوردها و همه کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح می روند از روشن کردن آتش به شدت خودداری کنند.
این مقام استانی با تاکید بر اینکه در صورت اجبار برای روشن کردن آتش، ملاحظات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حریق در مراتع و جنگل های استان زنجان را رعایت و بدون خاموش کردن کامل آتش محیط را ترک نکنند، گفت: نیروهای دولتی، انتظامی و نظامی، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاری ها و همه شهروندان در صورت مشاهده خطر با حساسیت لازم وارد عمل شده و اقدام خاموش کردن آتش کنند.
آقاجانلو از همه شهروندان و هم استانی ها خواست مورد های آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان زنجان را 24 ساعته با شماره 1504 درمیان بگذارند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 715197
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.