به گزارش ایرنا، ناصر مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع 60 مقاله از سوی پژوهشگران و محققان به دومین 'همایش کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی' ارسال شد.
وی با بیان اینکه مطالعات نظری و مطالعات کاربردی از محورهای فراخوان مقاله در این همایش بودند، ادامه داد: در حوزه مطالعات نظری، مفهوم‌شناسی کرامت انسانی در فرهنگ عمومی (حدیثی، فقهی، کلامی و عرفانی)، بررسی تطبیقی کرامت انسانی در فرهنگ رضوی و مکاتب بشری (اخلاقی، فلسفی، حقوقی، روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، انسان‌شناختی) مورد توجه بود و در حوزه مطالعات کاربردی نیز آثار کرامت انسانی در فرهنگ رضوی(زندگی فردی و اجتماعی، روابط همسایگی، خانواده، مواجهه با ادیان دیگر و ...)، آسیب‌ها و چالش‌های فراروی تحقق کرامت انسانی در جهان معاصر و راهکارهای رفع آن با الهام از آموزه‌های رضوی مد نظر قرار داشت.
مقدم با بیان اینکه کرامت انسانی از اولویت مهم نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: این مفهوم در آموزه‌های دینی، بیانات ائمه و امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و همچنین برنامه‌های دولت تدبیر و امید نیز نمود دارد که آخرین نمونه آن، ارائه منشور حقوق شهروندی از سوی دولت یازدهم است.

** ارسال ٣٥٦ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به استقبال خوب اهالی رسانه از سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان اشاره کرد و گفت: در مجموع از سوی 86 شرکت کننده، ٣٥٦ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
مقدم افزود:در بخش مقاله ٢٩ اثر از سوی ١٥ شرکت کننده،در بخش سرمقاله و یادداشت ٥2 اثر از سوی ٢٩ شرکت‌کننده، در بخش مصاحبه ٤٢ اثر از سوی ٢٥ شرکت‌کننده،در بخش گزارش(خبری، تحقیقی) 80 اثر ازسوی ٤١ نفر و در بخش تیتر 61 اثر از سوی ٣٩ شرکت‌کننده به جشنواره امسال ارسال شده است.
وی ادامه داد: در بخش طراحی و صفحه‌آرایی نیز 35 اثر از سوی 11 شرکت کننده، در بخش خبر ٢٠ اثر از سوی ١٤ خبرنگار در سامانه جشنواره ثبت شده است.
مقدم اضافه کرد: در بخش تک عکس خبری ١٧ اثر از ٨ عکاس ، در بخش عکس غیر خبری نیز چهار اثر از چهار شرکت کننده به جشنواره ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: پنج رسانه نیز در بخش موضوعی جشنواره شرکت کرده‌اند که از همه آن ها تقدیر می‌شود.
بخش‌های موضوعی این جشنواره شامل اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حقوق شهروندی، ایثار و شهادت، نماز و معنویت، حجاب و عفاف، قاچاق کالا و ارز، خانواده و سبک زندگی، آب و محیط زیست، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی (طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر)، رسانه و انتخابات اعلام شده است.

** طراحی المان مزار منزوی در مراحل پایانی قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به فضاسازی رسانه ای پیرامون وضعیت مزار استاد حسین منزوی، غزل‌سرای معاصر ایران در شبکه های اجتماعی طی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارغ از این فضاسازی ها وظایف خود را در قبال خیلی از شخصیت های فرهنگی و هنری استان انجام داده و انجام خواهد داد.
مقدم به تدوین مجموعه سروده های به زبان ترکی منزوی به نام 'دومان' اشاره و خاطرنشان کرد: اگر پی گیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نبود، آثار ترکی منزوی مشخص نبود از کجا سر در می آورد.
وی افزود: در رابطه با طراحی و اجرای بنای آرامگاهی بر سر مزار این شاعر بزرگ نیز پی گیری هایی از سال گذشته تا کنون در حال انجام است.
مقدم از مراحل پایانی طراحی المان مراز استاد حسین منزوی خبر داد و گفت: با پایان یافتن مراحل طراحی و تصویب آن، ساخت واجرای آن بر سر مزار آغاز می شود و امیدواریم این سازه همزمان با برگزاری جایزه ملی حسین منزوی در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
73126085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.