به گزارش ایرنا، فریدون احمدی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح 50 واحد مسکونی مددجویی بهزیستی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: احداث و واگذاری واحد مسکونی برای خانواده های 2 معلولان زودتر باید انجام می گرفت و متاسفانه می توان گفت، به این حوزه به ویژه مسائل معیشتی و اشتغال این قشرتوجه جدی نشده است.
وی ابراز امیدواری کرد، با شتاب بخشی در احداث و واگذاری واحدهای مسکونی، معلولی بی سرپناه در استان وجود نداشته باشد.
احمدی افزود: در بحث قانون برنامه ششم توسعه نیز به لزوم حمایت ویژه از این قشر تاکید شده چرا که مستحق دریافت خدمات لازم هستند و مسائل و مشکلات آنها باید مورد توجه و رسیدگی سازمان های متولی امر قرارگیرند.
وی ابراز کرد: در حوزه سالمندی نیز مشکلاتی وجود دارد به ویژه آنکه در شرایط کنونی خانواده ها تمایل کمتری به فرزندآوری دارند و طی 30 سال آینده بخش عمده ای از جمعیت کشور سالمند خواهد بود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها سرعت سالمندی جمعیت ایران در جهان نیز بالاست و به عبارتی دیگر جمعیت کشور در حال پیر شدن است.
وی بیان کرد: برای نگهداری افراد سالمند و معلول زیر ساخت های لازم در کشور ایجاد نشده و زیرساخت های فعلی نیز پاسخگوی گروه های هدف نیست.
احمدی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از معلولیت ها و کاهش هزینه های ناشی از آن انجام اقدامات پیشگیرانه مانند مشاوره های قبل از ازدواج ضرورت دارد.
معاون مشارکتهای مردمی اشتغال بهزیستی استان زنجان نیز گفت: واگذاری مسکن برای خانواده های 2 معلول از سال 93 آغاز و نسبت به شناسایی واجدین شرایط اقدام شد.
نعمت ملکی افزود: بر این اساس 176 خانوار 2 معلول و بیشتر در استان شناسایی شدند که از این تعداد 69 نفر در سطح روستاها و 107 نفر در سطح شهرستان ها را شامل می شود.
وی اظهار کرد: مقرر شد برای احداث و واگداری مسکن برای خانواده های 2 معلول در شهرها مبلغ 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهرهای زیر 25 هزار نفر این رقم 32 میلیون تومان و در سطح روستاها نیز 20میلیون تومان اعطا شود.
معاون مشارکتهای مردمی اشتغال بهزیستی استان زنجان ادامه داد: تا کنون 52 واحد به این خانوارها در استان زنجان واگذار شده و 50 واحد مسکونی دیگر هم در هفته بهزیستی به این خانواده ها واگذا رشد.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان در واگذاری مسکن برای مددجویان تحت پوشش به ویژه خانواده های 2 معلول در سطح کشور پیشگام بوده و طبق برنامه ریزی انجام گرفته واگذاری مسکن 2 معلول ها به ویژه در روستاهای این استان به پایان می رسد.
به گزارش ایرنا، همزمان با هفته بهزیستی 50 واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی این استان افتتاح شد که این تعداد واحد در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، ایجرود و ماهنشان و طارم با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 190 میلیون ریال احداث شده است.
از مجموع 50 واحد مسکونی سهم شهر زنجان 23 واحد بود که از این تعداد 15 واحد آن شهری و هشت واحد دیگر روستایی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.