به گزارش ایرنا، کوروش شعبانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: واحد پیشگیری از بیماری ایدز مرکز بهداشت شهرستان ابهر در راستای اجرای برنامه چهارم کشوری کنترل ایدز با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره بیماری ایدز، خودروی ون مشاوره ایدز را در شهر ابهر مستقر کرده است.
وی افزود: این برنامه مشاوره ای از روز یکشنبه هفته جاری در ابهر شروع به فعالیت کرده است و در این طرح علاوه بر آموزش های فردی و گروهی با توزیع بروشورهای آموزشی آگاهی ها و هشدارهای لازم در زمینه این بیماری به مردم ارائه می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر بیان کرد: درصورت نیاز مراجعه کنندگان به این پایگاه سیار می توانند از طریق تست تشخیص سریع (ریپت تست) و آزمایش رایگان تشخیص بیماری ایدز دهند، علاوه بر این گروه های هدف با تماس با شماره تلفن 35240287 مرکز مشاوره بیماری های رفتاری 17 شهریور اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.
وی افزود: روز دوشنبه نیز برای تداوم رویکرد اجتماعی در هفته مبارزه با مواد مخدر، همایش پیشگیری از اعتیاد و دخانیات با حضور کارکنان مرکز بهداشت، سفیران سلامت و رابطان بهداشت در سالن فرهنگسرای نور ابهر برگزار شد.
شعبانی تصریح کرد: از مهمترین اهداف برگزاری این همایش ارتقاء سطح آگاهی و شناخت مردم از پیامدهای اعتیاد بود و پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان، نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد و آموزش مهارت های والدین در پیشگیری، نقش مدیریت دولت در این راستا، آشنایی با انواع مواد مخدر و باورهای غلط، تاثیر درمان گروهی بر اعتیاد، روش های جدید درمان، درمان های دارویی سوءمصرف مواد مخدر و شرایط خطرساز در بازگشت از محورهای این همایش بود.
وی تاکید کرد: در این همایش اقدامات فرهنگی پیشگیرانه برای جوانان و خانواده ها به عنوان یک اصل معرفی شد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.