حجت الاسلام محمد نوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: رمضان ماهی بود که نفس روزه دار، تسبیح ، خواب آن عبادت، روزها و شب های آن بهترین ها و در نهایت شب های قدر که اوج بندگی بود.
وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای افرادی بود که لحظات گرانبهای این ماه را قدر دانستند و توشه مطمئنی را برای خود ذخیره کردند.
حجت الاسلام نوری افزود: فرد روزه دار، در این ماه سراسر نور و معنویت از خوردن و نوشیدن خودداری کرده و در واقع با تمرین بندگی، فضلیت های نیکو را پرورش می دهد.
وی بیان کرد :دوری کردن از بدی ها، توجه به فقرا و نیازمندان در این ماه مبارک نمود بیشتری دارد و این اقدامات نه فقط در این ماه بلکه در طول سال باید مورد توجه عموم باشد.
امام جمعه سلطانیه گفت: این ماه فرصت مغتنمی را برای تک تک اعضای خانواده فراهم کرد و پرورش فضایل اخلاقی نیکو را موجب شد و علاوه بر آن افطاری ها نیز بهانه ای برای دورهم بودن و ترویج صلح رحم بود.
وی ابراز کرد: عید سعید فطر نماد یک ماه بندگی است که روزه داران با قدر دانستن این ماه مبارک از سفره بخشش بیکران پرودگار بهره مند شدند و هر کسی تلاش کرد با به جا آوردن روزه به عنوان یک امر واجب، از این خوان گسترده نهایت استفاده را داشته باشد.
حجت الاسلام نوری خاطر نشان کرد: اعمال خاصی در شب عید و روز عید فطر اشاره شده که بر پایی نماز عید سعید فطر و دادن زکات فطره از جمله آن به شمار می رود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.