به گزارش ایرنا، جعفر الوندی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان زنجان بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی ملی دارد که در اختیار و مدیریت اداره منابع طبیعی زنجان قرار دارد.
الوندی با انتقاد از نحوه همکاری اداره کل منابع طبیعی زنجان، ابراز کرد: سال گذشته از این اراضی فقط 30 هزار هکتار در طرح کاداستر ثبت شده و سند صادر شده است، به نظر می رسد اداره منابع طبیعی جدیت بیشتری در این موضوع مهم از خود نشان دهد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان اظهار کرد: بیش از 65 درصد زمین های استان مربوط به اراضی ملی است و نشان دهنده اهمیت زیاد این مسئله است.
کاداستر به معنی فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین که مشخصه های زمینی مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان تصریح کرد: در کشور و استان زنجان بیشترین دست اندازی ها در زمین های ملی انجام می گیرد و لازم است در این زمینه همکاری ها بیشتر از گذشته شود.
الوندی با بیان اینکه شیوه های ناکارآمد در سیستم اداری این اداره کل تغییر یافتهف افزود: هدف از این تغییرات گشترده شفاف سازی، کاهش مراجعات حضوری، جلب رضایت ارباب رجوع و ارائه خدمات الکترونیکی است.
وی ابراز کرد: با افزایش صدور 3هزار و 300 فقره سند تک برگ نسبت به سال 94، در مجموع 38 هزار سند در سال 95 صادر شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان اظهار کرد: در پروژه مسکن مهر 3 هزار و 981 فقره سند صادر شده است و هر درخواست سند در این حوزه کمتر از 2 روز صادر می شود.
الوندی با اشاره به استعلامات انجام گرفته از ثبت اسناد و املاک استان زنجان، گفت: 91 درصد این استعلام ها کمتر از 2 روز پاسخ داده شده و در مجموع 32 هزار استعلام واصله داشته ایم.
وی به درآمد 86 میلیارد ریالی این اداره کل در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: در اجرای قانون 276 میلیارد ریال از مطالبات بانک ها در سال 95 را وصول کرده ایم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با تاکید بر ثبت 17 هزار شرکت در استان زنجان گفت: سال گذشته با کسب رتبه نخست در زمینه ثبت شرکت ها، 518 شرکت در این استان ثبت شده است.
الوندی خاطرنشان کرد: نقشه های کاغذی همگی اسکن شده و وارد سیستم الکترونیکی ثبت شده است.
وی تاکید کرد: ظرف سه سال گذشته هیچ مورد اثبات شده دریافت رشوه از سوی کارکنان این اداره کل وجود ندارد و هر خبری غیر از اینف تکذیب می شود.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.