سید بیوک موسوی روز سه شنبه در جلسه سلامت و امنیت غذایی استان زنجان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی تلاش های زیادی را در ارائه خدمات به مردم دارند، افزود: بیان مشکلات به منظور بیان ضعف عملکرد این دستگاه ها و مچ گیری نیست بلکه بیان مشکلاتی است که مردم با آن درگیر هستند که باید مطرح و چاره اندیشی شود تا در آینده با بحران هایی مواجه نشویم.
وی تاکید کرد: باید خروجی چنین جلساتی ارتقای مسائل بهداشتی در حوزه های مختلف و تصویب مصوبه های هدفمند باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه باید به دنبال چاره اندیشی برای حل مشکلات باشیم، گفت: موانع رسیدن به شاخص های استاندارد بهداشتی درباره آب آشامیدنی در مناطق روستایی و میزان سلامت آب شرب به لحاظ میکروبی در جلسات باید بیان شود.
وی بر تشدید نظارت بر اماکن تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی، کشتارگاه های طیور تاکید کرد و یادآورشد: انتظار می رود این نظارت ها به صورت دقیق و جدی انجام شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد: واردات طیور کشتار شده از سایر استان ها به استان زنجان در صورت کمبود این فرآورده باید با نظارت جدی تر انجام شود.
موسوی به رهاسازی فاضلاب شهری به باغات جنوب شهر زنجان اشاره کرد و افزود: تا جلسه بعدی کارگروه امنیت و سلامت غذایی نباید این منطقه بلاتکلیف بماند چرا که روند فعلی حاکم برآن سلامت همه شهروندان را تهدید می کند.
وی متذکر شد: نمی توانیم سالانه این مسائل را مطرح و بدون مسئولیت از رفع مشکل آن بگذریم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: بر اعزام اکیپ ویژه نظارت برای بازدید از کشتارگاه های این استان به صورت سرزده تاکید کرد.
موسوی با بیان اینکه برخی از مدارس استان زنجان فاقد سرویس بهداشتی است، افزود: باید از ظرفیت خیران، دهیاران، افراد محلی، شوراهای اسلامی، کارخانجات، معادن، مدیران و معلمان مدارس در روستا برای احداث این سرویس ها استفاده شود.
وی متذکر شد: باید تا نخستین روز مهر امسال این پروژه ها محقق شود قابل قبول نیست مدرسه ای فاقد سرویس بهداشتی باشد و نباید برای ساخت این پروژه ها منتظر اعتبارات شد.
در ادامه این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ناظران بهداشتی در کشتارگاه های دام و طیور استان زنجان فعال هستند و هر نوع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج می شود.
محمدرشید کرمی با بیان اینکه همه کشتارگاه های سنتی استان زنجان جمع آوری شده است، یادآورشد: حمل هرگونه فرآودره خام دامی از استان زنجان به سایر استان ها و برعکس با نظارت دامپزشکی و مجوز الکترونیکی انجام و پس از نظارت و سالم بودن وارد چرخه توزیع می شود.
وی با بیان اینکه گوشت طیور در این استان به صورت مازاد تولید می شود، اظهارکرد: واردات این فرآورده به بازار به منظور کنترل قیمت انجام می شود.
در پایان این جلسه شرکت های آب و فاضلاب شهری وروستایی، شبکه بهداشت و درمان درباره بیمارهای واگیر و بیمارهای صعب العلاج گزارشی ارائه دادند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.