به گزارش ایرنا، رضا اندام، شامگاه دوشنبه در ضیافت سفره مهربانی استان زنجان افزود: طرح همای رحمت، توزیع بسته های غذایی، پهن کردن سفره های مهربانی و باران مهربانی ( گلریزان برای بیماران صعب العلاج، زندانیان و زنان بی سرپرست) را شامل می شود.
وی افزود: امسال چهارمین دوره طرح همای رحمت جمعیت هلال احمر در سطح کشور برگزار می شود، قایل نشدن سهمیه برای استانها و اجرای این طرح از سوی آنها با هر سطح توان و استفاده از ظرفیت بنیاد نخبگان 2 تفاوت عمده اجرای طرح در این دوره با سالهای گذشته بوده است.
وی ابراز کرد: طی ارتباطات انجام گرفته با بنیاد نخبگان مراکز استانهای کشور تعدادی از افراد نخبه نیز در طرح همای رحمت و در کنار داوطلبان جمعیت هلال احمر حضور دارند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: رویکرد این جمعیت، جذب حداکثری مردم در بخش های مختلف است و بر این اساس تلاش می کنیم شاخص نیکوکاری را ارتقا دهیم.
وی بیان کرد: هم اکنون موسسه هایی در جهان وجود دارند که شاخص نیکوکاری کشورهای جهان را منتشر می کنند، اما متاسفانه رتبه نیکوکاری ایران در دنیا چندان مناسب نیست و این وضعیت به جهت نبود خیریه های مختلف نیست بلکه بیشتر نوع گزارش ها ارائه شده است.
اندام افزود: یکی از اقدامات این جمعیت ایجاد فرآیند مدیریت داوطلبان است که این کار با هدف برنامه ریزی، جذب و گزینش، آموزش و حفظ، نگهداری و ارزیابی انجام می شود.
به گفته وی، راهبرد نگهداری داوطلبان جمعیت هلال احمر بسیار ضعیف بوده و رویکرد دیگری مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون آمار مربوط به داوطلبان جمعیت هلال احمر در کشور واقعی نیست و برای ارائه آمار صحیح، سامانه جذب برای داوطلبان ارتقا و به روز رسانی خواهد شد و به همه استان ها نیز اعلام شده که افراد داوطلب را وارد این سیستم کنند و اگر این مهم تحقق یابد می توان در پایان سال جاری آمار دقیقی در این ارتباط ارائه داد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.