داود کارگرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش تقاضا برای استفاده از مجموعه های تفریحی توسط کودکان و نوجوانان، بازرسی و بررسی وضعیت ایمنی تجهیزات بازی موجود در شهربازی های سطح استان، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی یادآوری کرد: تا کنون به همراه کارشناسان اداره کل استاندارد از تجهیزات بازی نصب شده در پارک بازی ارغوان، شهربازی ملت یک و همچنین از زیپ لاین نصب شده در گاوازنگ زنجان بازدید شده است.
کارگرزاده افزود: با توجه به بررسی های انجام شده، برخی از تجهیزات بازی موجود در پارک ها و شهربازی های استان، غیر استاندارد بوده و دارای نواقص عمده ای هستندکه استفاده از آنها می تواند خطر آفرین باشد.
مدیرکل استاندارد استان زنجان تاکید کرد: مهلت های قانونی، تذکرات و اخطارهای لازم برای رفع و اصلاح نواقص به بهره برداران و شهرداریهای مربوطه داده شده و بهره برداران تا زمان رفع نواقص این تجهیزات، حق استفاده و بهره برداری از آنها را ندارند.
به گفته وی، تمامی مسئولیت حوادث و عواقب حقوقی ناشی از استفاده، راه اندازی و بهره برداری از تجهیزات شهربازی های غیر استاندارد، متوجه بهره برداران خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: نصب تجهیزات بازی در شهربازی و پارک ها منوط به ثبت آن در سامانه نظارت بر وسایل تفریحی است و این تجهیزات از سوی شرکت بازرسی که مورد تایید سازمان ملی استاندارد است بررسی و مجوز نصب به آنها داده می شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.