اکبر طیبی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به کاهش میزان بارندگی در سال زراعی جاری در شهرستان خدابنده اشاره کرد و افزود: هم اکنون طرح کشت گل محمدی و زعفران در اراضی پایاب برخی از سدها در سطح شهرستان خدابنده در دست اجرا است.
وی به ترویج کشت محصولات با نیاز آبی کمتر در شهرستان خدابنده اشاره کرد و ادامه داد: با برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان و تامین زیرساخت های مورد نیاز برای کشت این نوع محصولات همچون توسعه سامانه های آبیاری تحت فشار و قطره ای، در صدد هستیم تا کشت برخی گیاهان دارویی همچون گل محمدی و زعفران را در سطح شهرستان گسترش دهیم.
وی افزود: هم اکنون این طرح در اراضی پایاب سدها از جمله در زمین های پایاب سد خاکی قانلو در بخش مرکزی شهرستان در دست اجرا است.
طیبی از کاهش سطح زیر کشت سیب زمینی در خدابنده در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: سیب زمینی از محصولات با نیاز آبی بالاست و امسال برای مدیریت و کنترل میزان کشت این محصول در شهرستان، به ازای هر چاه آب، سقف مشخصی برای کشت سیب زمینی به کشاورزان ابلاغ شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از افزایش 150 درصدی سطح زمین های زیر کشت کلزا در این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: سال گذشته 540 هکتار از اراضی خدابنده زیر کشت کلزا رفت.
وی افزود: تهیه و تامین بذر و انواع کودهای مختص کلزا، ارائه تسهیلات بانکی به کلزاکاران، بیمه رایگان محصول کلزا و ارائه مشاوره های فنی به صورت تمام وقت از سوی کارشناسان به کشاورزان از جمله اقدامات حمایتی جهادکشاورزی برای توسعه کشت کلزا در خدابنده است.
7312/3001
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.