غلامرضا امینی، شامگاه سه شنبه در مجمع انتخابات هیات قایقرانی استان زنجان افزود: قایقرانی ایران در رشته های مختلف این رشته ورزشی از وجود بانوان توانمند و فخرآفرین برخوردار است و کسب چهار نشان از مجموع 9 نشان کسب شده در بازی های آسیایی از سوی بانوان قایقران ایران، گواه بر این حرف است.
وی اظهار کرد: حضور توانمند در رقابت های قهرمانی آسیا از اهدف کوتاه مدت فدراسیون قایقرانی است و بالغ بر 170 نفر از ملی پوشان برتر رشته های مختلف ورزش قایقرانی ایران در این مسابقات شرکت خواهند کرد که امید به کسب نشان های رنگارنگ داریم.
امینی، همدلی و یکرنگی را در رشد و شکوفایی هرچه بیشتر ورزش کشور موثر دانست و تاکید کرد: در زمان حاضر همدلی و صمیمیت در ورزش قایقرانی ایران موج می زند که این فرهنگ خوب از سوی بزرگان این رشته حاکم و نهادینه شده است.
رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: قایقرانی رشته ای پرمدال است و به همین دلیل کمیته ملی المپیک به این رشته ورزشی توجه خاصی دارد و در اعزام های برون مرزی در حد وسع و توان از این فدراسیون حمایت می کند.
امینی با بیان اینکه رشته قایقرانی با محیط زیست همخوانی زیادی دارد افزود: قایقرانی و محیط زیست جدای از هم نیستند و ورزش قایقرانی که با استفاده از پارو انجام می شود به هیچ وجه باعث آلودگی منابع آبی ازجمله سدها نمی شود.
وی، نقد را مایه رشد و شکوفایی فدراسیون قایقرانی دانست و تصریح کرد: این فدراسیون، همواره از نقد منصفانه استقبال می کند و امید است انتقادات همراه با پیشنهاد و راهکارهای مناسب باشد تا بتوان نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را نیز تقویت کرد.
امینی به ورزش قایقرانی زنجان اشاره کرد و افزود: زنجان در ورزش قایقرانی رشته 'رویینگ' مردان و زنان حرف نخست را در سطح کشور می زند و ورزشکاران توانمند و شایسته ای دارد.
وی یادآور شد: در بازی های آسیایی اخیر، مهسا جاور و مجتبی شجاعی به نشان دست یافتند که پس از المپیک ارزشمندترین مدال محسوب می شود و در این بازی ها یک ششم مدال های ایران توسط قایقرانی به دست آمد.
امینی برگزاری اردوهای تیم ملی را ضروری خواند و افزود: فدراسیون با برگزاری اردوها در سطح استانهای مختلف ایران ازجمله زنجان موافق است و اگر اداره کل ورزش و جوانان اعلام آمادگی کند از میزبانی ها استقبال می کند.
وی از موافقت و حمایت فدراسیون در ایجاد پایگاه قهرمانی قایقرانی در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: در صورت ایجاد پایگاه قهرمانی، این فدراسیون برای تجهیز آن کمک خواهد کرد.
به گزارش ایرنا در این مجمع انتخاباتی، غفور حمیدی با رای اعضای حاضر در جلسه و کسب 12 رای از 14 رای ماخوذه به مدت چهار سال سکان هدایت این رشته ورزشی استان زنجان را عهده دار شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.