جمال ناصحی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت اکیپ های بهداشتی که همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان آغاز شد، روزانه از ساعت هشت تا 20 انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: این اکیپ ها از رستوران های بین راهی و داخل شهرها، قنادی ها، آش و حلیم پزی ها و نانوایی ها بازدید می کنند.
کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در نظارت های ماه مبارک امسال کارشناسان بهداشتی مجهز به دستگاه هایی هستند که می توانند در همان محل میزان کیفیت مواد غذایی را سنجش کنند و در صورت وجود تخلف با عاملان برخورد لازم را انجام دهند.
ناصحی فر، از همه شهروندان خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند و از محل های سیار در داخل پارک ها و کنار خیابان آش، حلیم، شیرینی و دیگر مواد غذایی مورد نیاز را خریداری نکنند.
وی تاکید کرد: شهروندان موقع خرید آش، حلیم و دیگر مواد غذایی که داغ هستند، اجازه ندهند فروشنده این مواد غذایی داغ را داخل ظروف یکبار مصرف بریزد چرا که این کار برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است.
کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ظروفی که برای مواد غذایی داغ استفاده می شود باید آلومینیومی و یا با منشاء گیاهی باشد.
ناصحی فر اظهار کرد: در صورت سفر، سعی شود مواد غذایی مورد نیاز در داخل منزل تهیه و حتی المقدور از خرید این مواد از رستوران های بین راهی خودداری شود.
وی اظهارکرد: علاوه بر نظارت اکیپ های بهداشتی از مراکز بیان شده، شهروندان در سراسر استان می توانند بعد از ساعت 20 در صورت مشاهده هرگونه تخلف و داشتن شکایت مورد را با شماره 190 اطلاع دهند و تا زمانی که شاکی جواب قانع کننده ای دریافت نکند مسئله قابل پیگیری است.
کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: شهروندان همچنین می توانند در صورت داشتن شکایت و مشاهده مورد تخلف موضوع را بعد از ساعت 20 با شماره 33421017 در میان بگذارند، تا بلافاصله رسیدگی شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.