دبیرکل سازمان یونسکو اولویت نخست جهان امروز را آموزش خواند و گفت: اگر آموزش در جهان درست انجام شود شاهد جنگ، تخریب محیط زیست، فساد و رفتارهای ضد بشریت نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعدالله نصیری قیداری دبیرکل سازمان یونسکو در ایران امروز در دومین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با اشاره به جایگاه معلم و اینکه این قشر چراغ به دست جوانان را به سمت آگاهی هدایت می‌کنند، گفت: حتی در مقام معلمی هم هیچ گاه از دنبال کردن علم و دانش غافل نشوید.

وی با تاکید بر اینکه همواره یادگرفتن ملاک یک معلم باشد، افزود: معلمان باید همواره به روز و به دنبال یادگیری باشند.

نصیری قیداری افزود: معلمان نمی توانند به سرنوشت دانش آموزان بی تفاوت باشند از این‌رو خود را مسئولیت پذیر می داند و با افزایش سطح آگاهی خود آن را به دانش آموزان می آموزد.

دبیرکل سازمان یونسکو در ایران رسالت انبیاء را معلمی خواند و گفت: در قرآن کریم خداوند بر سر مومنان منت گذاشته است تا رسولی را از بین خود برانگیخت تا برآنان آیات‌اش را تلاوت کند، نفس انسان را تزکیه کند و کتاب و حکمت بیاموزد.

وی با بیان اینکه انبیاء با هدف آموزش حکمت به بشریت مبعوث شدند، گفت: معلمان بایستی راه های تاریک را برای جوانان روشن کنند چرا که کار مهم آموزش را برعهده خواهید داشت.

نصیری قیداری اولویت نخست جهان امروز را آموزش خواند و گفت: اگر آموزش در جهان درست انجام شود شاهد جنگ، تخریب محیط زیست، فساد و رفتارهای ضد بشریت نخواهیم بود.

دبیرکل سازمان یونسکو در ایران به خصلت های معلم از دیدگاه ابن سینا اشاره کرد و گفت: خردمندی و دانایی، دینداری و تقوا، آشنا با تربیت دانش آموز، آشنا با روانشناسی، اخلاق در علم و فناوری، وقار، مروت، پاکدامنی، آراستگی، معاشرت و نظم و انظباط به عنوان ویژگی های بارز یک معلم است.

در ادامه رئیس پردیس فرهنگیان استان زنجان اظهار کرد: امید می رود روزهای آینده برای دانشجویان این دانشگاه همراه با اهتمام در آموزش نسلی مسولیت پذیر مبتکر، اهل تفکر، دوستدار منافع ایران باشد.

کاوندی به تقارن فارغ التحصیلی دانشجویان این دانشگاه با هفته آموزش و معلم اشاره و آن را بهانه ای برای پاسداشت جایگاه معلم و تقدیر از تلاش های معلمان عنوان کرد و گفت: توسعه پایدار مبتنی بر نیروی انسانی در سایه معلمان محقق می شود.

این مقام مسئول به جایگاه معلم در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دانشجو معلمان باید از مواجه با مشکلات نهراسند و بدانند که آنچه از آنان معلم می سازد شخصیت، سیره و رفتار آنان است.

کاوندی با اشاره به اینکه شخصیت یک معلم قابل مذاکره نیست و نباید مورد سوء استفاده برای رسیدن افراد به جایگاه و قدرت شود، خاطرنشان کرد: این مراسم آغازی برای دانشجومعلمان است و امید می رود موفقیت های بزرگتر پیش روی دانشجومعلمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.