حسین جعفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه شاخص های توسعه ای بخش کشاورزی طی دولت یازدهم افزایش یافته و به تبع آن میزان درآمد و وضعیت اقتصادی کشاورزان این استان بهبود یافته است.
وی یادآور شد: افزایش تولید محصولات کشاورزی و بدنبال آن بهبود درآمد کشاورزان مهمترین ثمره خدمات دولت یازدهم در بخش کشاورزی این استان به شمار می رود.
جعفری اظهار کرد: در مجموع سیستم آبیاری نوین در سطح این استان تاکنون در سطح 43 هزار هکتار اجرا شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اجرای حدود 2 هزار و 200 هکتار شبکه آبیاری فرعی در پایاب سد کینه ورس، توده بین، بویین، سفید کمر، پایاب ایستگاه های پمپاژ الزین و دستجرده از دیگر اقدامات دولت در بخش کشاورزی این استان است.
وی خاطر نشان کرد: ارتقای شاخص ضریب مکانیزاسیون به 73/1 اسب بخار در هکتار در ابتدای سال 1396 از دیگر اقدامات دولت محسوب می شود.
جعفری ادامه داد: کسب رتبه برتر کشوری در تولید، فرآوری و توزیع سالیانه بیش از 17 هزار تن انواع بذور گواهی شده غلات با مشارکت شرکت های خصوصی فرآوری بذر و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال 1395 از دیگر نتایج عملکرد دولت در زنجان به شمار می آید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه باغات زیتون در اراضی شیب دار در سطح حدود 2 هزار هکتار که 400 هکتار تحویل شده و توسعه باغات جدید با استفاده از پایه های رویشی و نهال استاندارد در سطح 717 هکتار از دیگر دستاوردهای دولت در این استان است.
وی اضافه کرد: پوشش 96 هزار هکتار از اراضی استان تحت مدیریت تلفیقی آفات با ارائه کدهای 16 رقمی به منظور تولید محصول سالم و مبارزه با آفات سن گندم و ملخ مراکشی در سطح 116 هزار هکتار از دیگر اقدامات دولت در زنجان محسوب می شود.
جعفری ابراز کرد: توسعه معرفی و تکثیر هسته های اولیه بذری ارقام مختلف گندم و حبوبات آبی و دیم با هدف افزایش تحمل محصول به تنش های محیطی از جمله اقدات قابل توجه دولت است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: خرید تضمینی بیش از 352 هزار تن گندم، پنج هزار و 215 تن جو و 336 تن کلزا به ارزش بیش از 4 تریلیون و 500 میلیارد ریال و پرداخت تمام بهای آن به کشاورزان از دیگر اقدامات دولت یازدهم در این استان به شمار می آید.
وی افزود: خرید حمایتی کشمش با هدف حمایت از تاکداران به مقدار سه هزار و 400 تن و ارزش بیش از 105 میلیارد ریال و پیگیری تامین و تخصیص یارانه برای الباقی تاکداران از دیگر اقداماتی است که دولت تدبیر و امید در زنجان برای بهبود معیشت کشاورزان انجام داده است.
جعفری یادآورشد: اختصاص بیش از 220 میلیارد ریال برای تکمیل واحدهای نیمه تمام صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در مناطق کمتر برخوردار از جمله اقدامات قابل توجه دولت در زنجان محسوب می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: صدور مجوز بهره برداری برای 36 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت 220 هزار و 414 تن و صدور، تمدید و اصلاحیه مجوز تاسیس برای 150 واحد با ظرفیت 376 هزار و 600 تن طی سال های 94 و 95 از اقدامات قابل توجه انجام شده دولت در زنجان است.
وی به اجرای طرح رونق تولید در بخش کشاورزی طی سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در همین سال با پرداخت 657 میلیارد و 394 میلیون ریال به 176 واحد تولیدی برای یک هزار و 418 نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شد.
جعفری تاکید کرد: تاثیر هر نوع اقدامی در بخش کشاورزی به حتم منجر به بهبود تولید و افزایش محصولات این بخش می شود و ثمره آن بالا رفتن میزان درآمد فعالان این حوزه بوده، اقدامی که در دولت یازدهم مورد توجه و تاکید جدی مسئولان قرار داشته است.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.