مسعود پزشکیان، در میان حامیان حجت الاسلام حسن روحانی در سالن هلال شهر زنجان بیان اینکه در کشور دو نوع نگاه وجود دارد، افزود: یکی نگاهی که به همه دیدگاه ها و منش ها میدان می دهد و دیگری نگاهی که در حرف و شعار طرفدار آزادی است، اما در عمل طور دیگری رفتار می کند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان باید درصحنه حضور داشته باشند، حرفشان را بزنند و روی حرفشان بایستند. اینکه باید به هر باوری احترام گذاشت اعتقاد اصلاح طلبان است.

پزشکیان با این ادعا که متاسفانه عده ای هستند که به هیچکس اجازه نفس کشیدن نمی دهند و به هر منتقدی برچسب ضد انقلاب می چسبانند، افزود: این امر در حالی است که هیچکدام از ما حق نداریم به یکدیگر بی احترامی کنیم و این را فقط در عمل می توان نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان به هیچ کس زور نمی گویند و زیر بار حرف زور نمی روند، ادامه داد: امام علی (ع) در نامه خود خطاب به مالک اشتر فرموده بود که اگر با انصاف با مردم برخورد نکنی ظلم کرده ای. همه ما برادران دینی یکدیگر هستیم و هیچ چیزی به اندازه ظلم، عذاب الهی را نزدیک نمی سازد. خداوند صدای مظلوم را می شنود و دماغ ظالم را به خاک می مالد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پیشبرد امور و رفع چالش ها باید از نیروهای کارشناس مختص همان امور استفاده شود، افزود: طی چند سال اخیر، هر جا که کار را خراب کرده ایم به خاطر این بوده که کار را به کارشناس نسپرده ایم. البته نه کارشناس دروغین، بلکه کارشناسی که آزمون داده باشد و از خصایصی چون بصیرت، صبر و یقین برخوردار باشد و یقین نیز زمانی حاصل می شود که داخل معرکه بوده باشیم. کسی که هیچ راهی نرفته و هیچ مسیری را طی نکرده باشد، چطور میتواند راه را نشان بدهد.

پزشکیان تاکید کرد: باید برای هر کدام از شاخه های اقتصاد، مدیریت، صنعت و سیاست از کسانی که می دانند و کار بلد هستند بخواهیم که کمکمان کنند. در دولت نهم نیز تعدادی از کارشناسان اقتصاد به رییس جمهور نهیب زدند که برخی راه ها به بن بست ختم می شود اما متاسفانه رییس جمهور اذعان کرد که این کارشناسان چیزی نمی دانند و باید با ما وارد بحث و مذاکره شوند.

پزشکیان افزود: هر کدام از ما اگر در زمینه ای سررشته نداریم، باید در پاسخ به سوال دیگران به راحتی بگوییم که بلد نیستیم نه اینکه خود را علامه بدانیم. هر کسی که هدفی را دنبال می کند باید صبر پیشه کند و سختی ها را تحمل کند. این به معنای ایمان است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید با زبان و ادبیات دستوری و قلدرانه با مردم سخن گفته شود بلکه باید حفظ عزت و کرامت و شخصیت افراد با آنها سخن گفته شود.

پزشکیان با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم که حرفهای خود را بیان کنیم، گفت: اگر مردم قبول کردند که همگی با عزت به زندگی خود ادامه می دهیم و اگر قبول نکردند نگاه قلدرمآبانه حاکم می شود. ما قصد داریم که در آینده آزادی و انصاف و انسانیت حاکم باشد، افراد کاردان سر کار بیایند و کسانی که کاردان نیستند سر جای خود بنشینند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها در صورتی که انسانیت داشته باشیم همه سمت ما جذب می شوند. هیچ حکومتی با قلدری و دستور دادن و محروم کردن پابرجا نمانده و دین و مصب ما نیز جذب کردن اقشار با تکیه بر علم و خرد است. در طول تاریخ نیز هیچ کدام از پیامبران حرف خود را با زور به کرسی ننشانده اند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید در صحنه حضور داشته باشیم و رفتار و گفتارمان اصلاحاتی باشد، افزود: ما از هیچ کس جز خدا نمی ترسیم و معتقدیم که هر کس در برابر ناحق سکوت کند، برای حفظ پست و موقعیت است. در حالی که اگر نگاه مان فقط به سمت و سوی خدا باشد، از گفتن سخن حق ابایی نداریم؛ چرا که جز خداوند کسی روزی رسان نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید فقط در پی کسب رضایت خدا باشیم و به نارضایتی بنده خدا اهمیت ندهیم. کسی که از بنده خدا نترسد و ریگی به کفشش نباشد، از استیضاح هم ترسی ندارد. جایی که خدا بخواهد عزت بدهد، هیچ کس نمی تواند جلودارش باشد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 640949
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.