به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی در سومین جلسه ستاد انتخابات استان با اشاره به بند پانزدهم منشور سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات، افزود: پاسداری از آزادی و سلامت انتخابات، حق انتخاب آزادانه افراد و صیانت از آراء مردم به ‌عنوان حق الناس در قانون‌گذاری، نظارت و اجرا باید از سوی مجریان و برگزار کنندگان انتخابات مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در اجرای صحیح انتخابات باید تمامی حب و بغض های گذشته کنار گذاشته شود، اظهار کرد: مردم در نظام جمهوری اسلامی صاحب حق هستند و مجریان انتخابات باید در راستای تحقق مردم سالاری دینی در جامعه اهتمام جدی داشته باشند.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، باید توجه داشته باشیم تا اخلاق را آن گونه که مورد پسند و توجه خودمان باشد تفسیر و تعریف نکنیم؛ بلکه به اجرای تمامی اصول اخلاقی در جامعه پایبند باشیم.

** لزوم تعامل دستگاه های اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخاباتی قانونمند
رئیس ستاد انتخابات استان نیز در جلسه گفت: تعامل، همدلی و همراهی مستمر دستگاه های اجرایی، نظارتی و امنیتی، زمینه و بستر مناسبی برای برگزاری انتخابات صحیح و قانونمند را در کشور فراهم می سازد.
سید بیوک موسوی به ضرورت جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره و ادامه داد: به لحاظ موقعیت بین المللی و استراتژیک کشور در منطقه خاورمیانه و جهان، باید تمام توان خود را در راستای ارتقاء مشارکت و حضور مردم به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری به کار گیریم.
وی رصد و مدیریت تمامی اقدامات و فعالیت های انتخاباتی از آغاز کار تا روز رای گیری را مهم دانست و اظهار کرد: با همکاری مستمر و نظارت دقیق می توانیم مدیریت مطلوبی در برگزاری انتخابات داشته باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، هماهنگی با شهرداری‌های تمامی شهرهای استان را در جلوگیری از تخلفات تبلیغاتی انتخابات خواستار شد و گفت: با هماهنگی انجام شده باید در سریع ترین زمان ممکن از بروز تخلفات تبلیغاتی در سطح شهرها و روستاهای استان جلوگیری شود.
موسوی در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه رئیس جمهور فعلی تا مرداد ماه، مدیریت کشور را بر عهده خواهد داشت، گفت: نباید بیان دستاوردها و اقدامات انجام شده در کشور که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می شود به منزله تبلیغ انتخاباتی تلقی شود، چراکه رئیس جمهور تا مرداد ماه مسئولیت مدیریت کشور را بر عهده دارد و اقدامات جاری عمرانی و عملیاتی باید در شهرها و استان ها همچون گذشته ادامه یابد.

** امکان وقوع تقلب در انتخابات وجود ندارد
رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز در این جلسه گفت: حفاظت از آراء مردم و برگزاری انتخاباتی سالم با حداکثر مشارکت مردم، از اهداف مجریان و ناظران در انتخابات است.
جعفر گلمحمدی افزود: تاکنون در جریان برگزاری تمامی انتخابات‌ها در نظام جمهوری اسلامی همواره بر حفظ حقوق مردم، برخورد با تخلفات احتمالی و صیانت از آراء عمومی تلاش شده است.
وی با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه در گذشته و در جریان برگزاری انتخابات در استان، هیچگونه تقلب و تخلف تاثیرگذاری روی نداده است، یادآور شد: با وجود ناظران و هیأت های نظارت، امکان وقوع تقلب و تخلف تاثیر گذار در انتخابات وجود ندارد و پیش بینی های لازم در زمینه برخورد با متخلفان احتمالی در زمان برگزاری انتخابات انجام شده است.
7312/6085
دریافت کننده: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.