به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی در استان افزود: با وجود اقداماتی در ارتباط با پیشگیری از معلولیت ها در کشور، به دلایلی به ویژه انجام ندادن مشاوره های قبل از ازدواج و غربالگری های ژنتیکی، آمار تولد نوزادان معلول در کشور بالا است.
وی یادآوری کرد: عقل حکم می کند برای مواجه نشدن با بروز معلولیت ها و تبعات ناخوشایند از جمله هزینه های بسیار بالای آن، پیشگیری مقدم بر درمان تلقی شود و اقدامات پیشگیرانه گسترش یابد.
حجت الاسلام خاتمی گفت: تحقق این موضوع مهم عزم جدی و یک برنامه ریزی مدون از سوی متولیان امر را می طلبد و می توان معلولیت ها را حتی با یک واکسینه کردن ریشه کن کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: برای نهادینه شدن مشاوره های قبل از ازدواج رسانه های گروهی اطلاع رسانی بیشتری را داشته باشند.
وی بیان کرد: امروزه یکی از علل مهم طلاق در کشور نبود مهارت های زندگی در بین زوجین است و این موضوع به وفور در بین آنها مشاهده می شود.
حجت الاسلام خاتمی گفت: متاسفانه کودکان دیگر مهارت های زندگی را در خانواده و حتی مدارس یاد نمی گیرد و بیشتر به مباحث نظری اکتفا شده و این در حالی است که دختر و پسران در آستانه ازدواج می خواهند از همان روز اول و بدون توجه به مهارت ها مستقل باشند که این معضلاتی را برای آنان به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی محرومان به عنوان ولی نعمتان معرفی شده و با جدیت بیشتری تحت چتر حمایت گسترده ای قرار گرفتند و فارغ از مباحث تغییر نگرش حکومت و جناح بندی ها، به آنها توجه ویژه ای شده است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.