به گزارش ایرنا، مرتضی تمجیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه برنامه های متعددی در رابطه با آسیب های اجتماعی در سطح مدارس برگزار می شود، افزود: به هیچ عنوان بی تفاوت به این موضوع نیستیم و برای واکسینه کردن دانش آموزان در مقابل آسیب ها، برنامه های مختلف فرهنگی - هنری - اجتماعی برگزار می کنیم.
تمجیدی ضمن تشریح برنامه های برگزار شده در مدارس استان، تصریح کرد: این برنامه ها در بیش از 1200 آموزشگاه در سه مقطع تحصیلی توسط معاونت تربیت بدنی و فرهنگی - پرورشی در دست اجرا است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به خطرات اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد: در این برنامه ها نسل جدید را نسبت به اعتیاد، خشونت، استفاده از فضای مجازی و سایر موضوعات مشابه حساس کرده و برای دریافت بازخورد آن در این قشر، مسابقات مختلف برگزار می کنیم.
وی به لزوم توجه به کارهای گروهی بین دانش آموزان و تشویق آنها به این سمت، گفت: در این راستا تلاش کرده ایم تا گروه های سرود، تئاتر و تیم های ورزشی را در مدارس تقویت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: در 120 مدرسه طرح عاری از خطر، 160 مدرسه طرح مهارت های مقابله با آسیب ها و در 418 مدرسه برنامه های مهارت مراقبت از خود را پیگیری می کنیم.
تمجیدی با تاکید بر اولویت داشتن وظیفه تربیتی معلمان نسبت به دانش آموزان، گفت: وظیفه مدیران و معلمان در مدارس تنها دقت در کیفیت در موضوع تدریس نیست، بلکه دقت در تربیت دانش آموز امروز و آینده سازان دیروز برای جامعه اهمیت بالایی دارد.
وی درباره دریافت وجه نقد از والدین دانش آموزان، خاطرنشان کرد: در مدارس دولتی هیچ وجهی از کسی با اجبار و الزام دریافت نمی شود، همچنین در صورت مشاهده با اولیای مدارس متخلف، برخورد می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: هیچ مدرسه ای حق ثبت نام و پیش ثبت نام غیر زمان بخشنامه ندارد و این کار غیر قانونی است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.