مسیح الله سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود آن که فعالیت های مختلف و متعددی برای آموزش در جهت مهار آسیب های اجتماعی در سطح استان انجام شده است ولی وقتی روی نتیجه کار متمرکز می شویم، با توجه به وضعیت بروز آسیب ها در سطح جامعه می بینیم که این آموزش ها، نتیجه چندانی در پی نداشته اند.
وی ادامه داد: متاسفانه همه ساله در بخش های مختلف شاهد صعود آسیب های اجتماعی نسبت به سال قبل از جمله در مسأله طلاق هستیم و این نشان می دهد که آموزش های ما چنان که باید مفید و مثمر ثمر واقع نشده اند.
سلطانی به ضرورت تغییر شیوه کار در ارائه آموزش های مرتبط با مهار آسیب های اجتماعی در سطح استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه نیازمند بهره گیری از شیوه های علمی و صحیح هستیم.
وی با بیان اینکه در ارائه آموزش ها باید بیشتر وقت و دغدغه خود را روی پیشگیری متمرکز کنیم، افزود: در شرایط حاضر نحوه عمل ما چنین است که به طور مثال وقتی طلاق اتقاق افتاد، تازه وارد بحث آموزش برای زوجین می شویم در حالی که در این مرحله، آموزش ها چنان که باید، دیگر جواب نخواهند داد.
سلطانی تصریح کرد: به طور معمول آموزش پذیری افراد بعد از گرفتار شدن در آسیب اجتماعی، پایین می آید بنابراین باید پیش از بروز آسیب ها، ارائه آموزش ها را در جهت پیشگیری در دستور کار داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: اگر بخواهیم در شیوه های آموزش برای مهار آسیب های اجتماعی تغییری انجام دهیم، دستگاه های دولتی و مراکز علمی باید در این زمینه پیش قدم شوند.
وی به نقش تاثیرگذار تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد در کنترل و مهار آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: هم اکنون 60 تشکل در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر 277 سازمان مردم نهاد ثبت شده در سطح استان زنجان فعال هستند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.