به گزارش ایرنا، طی 2 ماه گذشته مصرف کنندگان گوشت گرم گوسفندی، این فرآورده خام دامی را با افزایش بیش از 100هزار ریالی در هر کیلوگرم خریداری می کردند که به گفته دست اندرکاران این حوزه، قاچاق دام سبک به عراق و سایر کشورهای عربی موجب این افزایش قیمت شده بود.
قیمت گوشت گرم گوسفندی از معدود فرآورده هایی است که طی سال های اخیر از ثبات نسبی در بازار برخوردار بود اما طی 2 ماه گذشته قیمت این فرآورده با بیش از 100 هزار ریال در هر کیلوگرم افزایش ناگهانی یافت.
طی سال ها و ماه های گذشته افزایش گوشت گرم مرغ در بازار بیشترین توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کرد که افزایش قیمت دلار و قاچاق دام سبک زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس از سوی دیگر، قیمت گوشت گرم گوسفندی را گران کرد.
در پی همین اتفاق ها و عوامل متعددی که دست به دست هم دادند تا قیمت این فرآورده خام دامی به طور ناگهانی افزایش یابد، مسئولان برای کاهش قیمت این فرآورده اقدام به واردات گوشت گرم گوسفندی از کشور ارمنستان کردند.

** گوشت گرم گوسفندی تا عید به بازار زنجان تزریق می شود
رئیس اتحادیه قصابان شهرستان زنجان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: چهار روز گذشته سه و نیم تن گوشت گرم گوسفندی وارد بازار مصرف این شهر شد و طی روز جاری نیز 2 تن دیگر در بازار مصرف توزیع می شود.
بهلول بیات تاکید کرد: قیمت گوشت گرم گوسفندی وارداتی از ارمنستان در مقایسه با این فرآورده داخلی کیلویی هفت تا هشت هزار تومان کمتر است.
وی اظهارکرد: هدف از واردات گوشت گرم گوسفندی تعدیل قیمت این فرآورده است و اتحادیه درباره واردات هیچ مشکلی در این خصوص ندارد به شرطی که تقاضا وجود داشته باشد.
رئیس اتحادیه قصابان شهرستان زنجان، قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی وادراتی شقه و مخلوط را کیلویی 30 هزار تومان، سردست 33 هزار و ران نیز با 34 هزار تومان برای مصرف کننده عرضه می شود.
بیات تاکید کرد: قیمت این فرآورده در همه واحدهای عرضه گوشت ' قصابی' در معرض دید همشهریان نصب شده است.

** مردم از گوشت گرم وارداتی استقبال می کنند
یکی از قصاب های زنجانی گفت: واردات این فرآورده به بازار کم بود، مسئولان ذی ربط برای افزایش آن برنامه ریزی کنند تا مردم بدون دغدغه نیازهای خود را تامین کنند با توجه به اینکه در روزهای نزدیک به نوروز تقاضا نیز بیشتر می شود.
مصطفی اخباری اظهارکرد: گوشت گرم وارداتی به لحاظ کیفیت تفاوتی با این فرآورده داخلی ندارد متقاضیان می توانند با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنند.

** اطلاع رسانی مسئولان بسیار ضعیف بوده است
یکی دیگر از همشهریان زنجانی افزود: اطلاعی از واردات گوشت گرم گوسفندی به بازار ندارم و اطلاع رسانی مسئولان در این باره بسیار ضعیف است.
رخساره نجد اظهارکرد: با توجه به اینکه به نوروز نزدیک می شویم و آرام آرام مواد غذایی مورد نیاز را خریداری می کنیم مسئولان باید اطلاع رسانی دقیقی برای همشهریان داشته باشند تا گوشت گوسفندی مورد نیاز را با قیمت مناسب تهیه کنیم.
وی تاکید کرد: همین الان از شما مطلع شدم که گوشت گوسفندی به صورت گرم وارد بازار شده است.
به گزارش ایرنا، متقاضیان خرید گوشت گرم گوسفندی می توانند این فرآورده را از قصابی های واقع در خیابان های سعدی جنوبی، خیابان امام و امیرکبیر تهیه کنند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.