سلمان داشاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانک مسکن برای تعیین تکلیف مسکن مهر تا پایان دولت تدبیر و امید، سقف تسهیلات پرداختی خود را از 300 به 400 میلیون ریال افزایش داد.
وی یادآورشد: این تسهیلات برای پروژه های مسکن مهری که بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند به طور یکجا و برای آن دسته از پروژه هایی که کمتر از 95 درصد پیشرفت دارند، به شکل تدریجی پرداخت می شود.
طرح مسکن مهر در سال 1385 در ابتدای فعالیت دولت نهم و همزمان با رشد جهشی قیمت مسکن در بازار، با رویکرد خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه کلید خورد که اجرای آن بر واگذاری زمین رایگان از سوی دولت استوار بود.
داشاد اظهار کرد: طرح تسهیلات متمم شامل تمام پروژه های مسکن مهری می شود که تا کنون با تسهیلات 300، 250 و 200 میلیون ریال اجرا شده اند اما برای تکمیل و بهره برداری نیازمند تخصیص تسهیلات جدید هستند.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان زنجان نرخ کارمزد این تسهیلات متمم را در شهر زنجان هفت درصد و در سایر شهرهای استان را چهار درصد اعلام کرد و از وجود شرایط دریافت در یک هزار و 634 واحد مسکن مهر در این استان خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات، می توانند برای دریافت معرفینامه برای بانک به اداره کل راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن مراجعه تا پس از تکمیل پرونده و عقد قرارداد بتوانند از این اعتبار استفاده کنند.
داشاد ادامه داد: در ارزیابی میزان اقدامات باقی مانده برای تکمیل و بهره برداری از مسکن مهر، موضوع زیر ساخت ها، آسانسور و محوطه هم پیش بینی شده است.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: شرایطی که در ابتدای اجرای مسکن مهر برای دریافت تسهیلات لازم بود، برای دریافت این تسهیلات متمم لازم نیست و فقط با ارائه تقاضا به اداره کل راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن، بانک متناسب با پیشرفت پروژه اقدام به پرداخت می کند.
تاکنون نزدیک به 40 هزار و 401 واحد مسکن مهر شهری و روستایی در استان زنجان با استفاده از تسهیلات بانک مسکن به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان پیش از این گفته بود از سه هزار و 570 پروژه مسکن مهر تعهد شده برای سال 95 در این استان، یک هزار و 312 پروژه به بهره برداری رسید و 2 هزار و 258 پروژه باقی مانده در دست ساخت، تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.