مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در نتیجه مشارکت خیران در زمان حاضر سرانه پرداختی به ایتام و محسنین در این استان، ۲برابر میانگین کشوری است، افزود: هم اکنون میزان سرانه ایتام در استان ماهانه ۵۳۰ هزار تومان و سرانه طرح محسنین نیز ۲۴۰ هزار تومان است.  

هدایت صفری اظهار داشت: خیران علاقه‌مند برای حمایت از ایتام و محسنین فاقد حامی می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سطح استان و یا ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴، در خواست خود را ثبت کنند.  

وی با بیان اینکه راهبرد کمیته امداد زمینه‌سازی برای ارتقای مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد و تقویت مداخلات و حضور داوطلبانه مردمی در فرآیند فقرزدایی است، خاطرنشان کرد: با همین رویکرد و عمق‌بخشی به مسئولیت‌های اجتماعی، افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های مراکز نیکوکاری از اولویت‌های کاری مهم کمیته امداد در استان است.

صفری با بیان اینکه شبکه‌سازی در حوزه کارهای خیرخواهانه به‌ویژه فراهم کردن زمینه مدیریت داوطلبانه مردمی بر فرآیند فقرزدایی از اهداف مهم ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری است، گفت: هم اکنون ۹۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال هستند.  
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان به  برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و ادامه داد: طبخ و توزیع غذای گرم از طریق ایجاد آشپزخانه‌های طرح اطعام مهدوی و بسته‌های مواد غذایی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرخواهانه در سطح استان از برنامه‌های مهم اجرایی کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است.

گفتنی است بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.