به گزارش خبرنگار مهر، خدیجه ابراهیم‌خانی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات بیمه سلامت در ایام کرونا، با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان زنجان از دفترچه سلامت برخوردار هستند، گفت: حق بیمه هر فرد در یکسال ۶ صد و ۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان است و این مبلغ برای هر فرد در نظر گرفته شده که بتوانند به مدت یکسال از خدمات بیمه ای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، افزود: الکترونیکی خدمات در ایام کرونایی بسیار مؤثر بود بطوری که در این مدت پرونده ۲۰ برگ هر بیمار بستری در بیمارستان از ۲۰ برگ به ۲ برگ کاهش یافت که برآورد می‌شود خدمات ارائه شده در این ایام تا ۹۰ درصد الکترونیکی بوده است.

ابراهیم خانی با اشاره به مطالبات داروخانه‌های استان تا دیماه و مراکز غیردولتی طرف قرارداد بیمه سلامت تا بهمن ماه سال گذشته پرداخت شده است، ادامه داد: با توجه به کاهش بودجه دانشگاه علوم پزشکی استان در پیشگیری و درمان بیماران کرونا، بیمه سلامت ۴ ماه از مطالبات مانده از سال ۹۷ و ۱۰ ماه از دیماه سال ۹۸ رابالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان را پرداخت کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: با شیوع کرونا بیمارانی که مبتلا به این بیماری بوده و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند بیمه سلامت تصمیم به پوشش این بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا کرد که در کم‌ترین زمان ارزیابی وسع این افراد انجام شد.

ابراهیم خانی افزود: در ۲۴ تا ۴۸ ساعت ارزیابی وسع افراد مبتلا و یا مشکوک به بیماری کرونا توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام و نتایج آن مشخص شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در ادامه به دیگر اقدامات بیمه سلامت در راستای کاهش مراجعات افراد متقاضی بیمه سلامت، افزود: برای کاهش مراجعات مکرر به دفاتر پیشخوان، افرادی که دفترچه سلامت آنها تا اول اسفند اعتبار و برگ سفید داشت، اعتبار دفترچه آنها تا پایان خرداد تمدید شد.

ابراهیم خانی با اشاره به هزینه‌های بالای درمان هر بیمار مبتلا به کرونا، گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی بیماران بستری و ۷۰ درصدهزینه‌های بخش سرپایی توسط بیمه گر پرداخت می‌شود برای درمان هر بیمارمبتلا به کرونا حدود ۶ میلیون تومان هزینه می‌شود که ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از آن را بیمه پرداخت می‌کند و این مبلغ حق بیمه ۶ تا ۷ نفر را محسوب می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طرح مشوق‌های بیمه‌ای یکی ازبرنامه‌های بیمه سلامت در راستای سلامت محوری است که این طرح امسال برای نخسین بار در کشور در استانهای گلستان و زنجان به صورت پایلوت انجام می‌شود.

ابراهیم خانی ادامه داد: براساس این طرح افرادی که مبتلا به بیماری مزمن بوده و دارای دفترچه بیمه سلامت هستند می‌توانند به صورت خود اظهاری در سامانه بیمه سلامت مشخصات خود را ثبت کنند و در مدت یکسال در صورت کنترل و یا کسب میزان قابل قبول از سامانه از مشوق‌های این طرح بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های دولتی استان تبادل الکترونیکی اسناد انجام می‌شود و امسال این طرح به مراکز و بیمارستان‌های غیردولتی نیز استقرار می‌یابد.

وی با بیان اینکه ماهانه به صورت متوسط حدود ۱۲ هزار نسخه در استان پیچیده می‌شود، افزود: طبق آخرین آمار حدود ۶۸ درصد در مراکز و مطب‌های استان نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام و از ۱۹۰ مطب قرار داد نیز ۱۲۹ مطب نسخ به صورت الکترونیکی نوشته می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.