علیرضا نوری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا گفت: با شیوع بیماری کرونا و حضور کودکان و نوجوانان و والدین در خانه جهت برخورداری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با هدف ایجاد نشاط و شادابی و غنی سازی اوقات فراغت به راه اندازی پیک امید از اسفند سال گذشته اقدام کرد.

وی اظهار داشت: در ایام کرونا فضاهای مجازی این کانون برای پایدارسازی و ارتباط با اعضا تشکیل شده به طوری که در هر شهرستان ۱۰ فضای مجازی به صورت گروه‌های مجازی برای کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

این مسؤول ادامه داد: کتاب‌رسان‌های سیار در روستاهای پرجمعیت مدنظر قرار گرفته شده و برای هر روستا فضای مجازی مخصوص آن روستا تشکیل شده که در این ارتباط همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی رعایت و عملی شده است.

این مسؤول ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۴۴ تاسیس و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ترویج ادبیات کودکان و نوجوانان از طریق تشکیل انجمن‌های ادبی و نویسندگان، طراحان و هنرمندان، ناشران و همکاری پرداخته است و همچنین در برگزاری جشنواره‌های مرتبط در حوزه کودک و نوجوان و کمک به توسعه و تکمیل کتابخانه های مساجد و مدارس و کتابخانه‌های عمومی و سایر موسسات همت گمارده است.

وی  اظهار داشت: در بخش کودکان و نوجوان تهیه و استفاده از وسایل سمعی و بصری، تدارک وسایل آموزشی، تولید نمایش و فروش فیلم‌های سینمایی و تولید آثار تئاتر، انیمیشن مخصوص کودکان و نوجوانان، تولید وسایل اسباب بازی، سرگرمی، بازی های رایانه ای و عروسک فعالیت دارد و همچنین برگزاری جشنواره‌های مختلف ویژه کودکان و نوجوانان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور و همچنین نامزدی اسکار، دریافت جشنواره جایزه کن برای پویانمایی، دریافت ۱۶ جایزه بین المللی برای پویانمایی در حوزه کودک و نوجوان از موفقیتهای این اداره کل بوده است.

این مسؤول ادامه داد: مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی هم از سال ۵۹ با اجرای تئاتر در مناطق محروم و روستایی، امکان تماشای تئاتر برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور را با  تولید بیش از ۱۶۰ عنوان تئاتر آغاز کرده و همچنین اجرای طرح تئاتر مدرسه و تولید کتاب نمایش از فعالیت‌های مرکز تئاتر بوده است.

وی افزود: در حوزه سرگرمی و بازی های سازنده نیز این کانون از سال ۶۱ فعالیت خود را شروع کرده و هدف آن طراحی و تولید سرگرمی های فکری و فرهنگی هنری برای بچه ها بوده و نیز طراحی و ساخت تولید اسباب بازی، سرگرمی و نرم افزارهای آموزشی و عروسک دارا و سارا از دیگر اقدامات این کانون است.

نوری افزود: تمامی مراکز ۱۷ گانه ثابت کانون درهمه شهرستان‌های استان با امکانات فرهنگی و هنری کار فرهنگی انجام می‌دهند و ۱۱ کتابخانه‌ها سیار به روستاهای کمتر برخوردار و مناطق حاشیه نشین شهرها مراجعه می‌کنند و کارهای فرهنگی انجام می‌دهند.
به گفته وی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با وجود تنوع و تکثر کاری در بخش‌های مختلف ۴۰ عنوان کار فرهنگی هنری را در تک‌تک مراکز فرهنگی هنری کانون در دست اجرا دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.