مسعود علیاری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که به صورت ویدئوکنفرانس در محل کارخانه پارس‌نخ برگزار شد، افزود: حدود ۶ هزار نفر از بیمه‌شدگان نیز در سال ۹۸ بازنشسته شده که با این احتساب در مجموع ۱۲ هزار و ۲۶۹ شغل در سال ۹۸ ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: شمار مقرری‌بگیران بیمه‌بیکاری استان زنجان از سه هزارو ۳۲۳ نفر در اسفند سال ۹۷ به‌رغم مشکلات تحریم و شیوع بیماری کرونا با ۲۹۰ نفر کاهش به ۳۰۳۳ نفر در پایان سال گذشته رسید.

علیاری خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان حِرَف، مشاغل آزاد و خویش‌فرما نیز از ۲۲ هزار و ۶۸۹ نفر در سال ۹۷ با حدود ۱۰ درصد افزایش به ۲۴ هزار و ۹۴۱ نفر در پایان سال گذشته رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به حمایت‌های سازمان متبوع از بیمه‌شدگان در پی شیوع بیماری کرونا، گفت: طبق مصوبه هیات دولت، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای ۱۰ گروه شغلی در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ مشمول استمهال شد که بیش از ۳۴۰ عنوان شغلی در استان زنجان، زیرگروه این مصوبه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این مورد سبب شد واحدها و کارگاه‌های تولیدی به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه با مشکل مواجه نشوند.

علیاری افزود: حق بیمه این گروه بعد از تیرماه سال جاری، تقسیط می‌شود.

وی ادامه داد: مجموع بیمه‌شدگان مشاغل آزاد، اختیاری، کارگران ساختمانی، قالیبافی، رانندگان صنوف تولیدی استان نیز ۶۰ هزار نفر می‌شود که پرداخت حق بیمه اسفندماه ۹۸ آن‌ها نیز تا پایان اردیبهشت سال جاری مشمول استمهال شده و در صورت پرداخت نکردن حق بیمه، قرارداد آن‌ها فسخ نمی‌شود.

علیاری اضافه کرد: دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی تمام بیمه‌شدگان، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب و یا کارگزاری‌ها تا پایان اردیبهشت تمدید شده است.

سه واحد بزرگ صنعتی در سال ۹۹ به چرخه تولید بازمی‌گردند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: ۱۰ واحد بزرگ صنعتی این استان تعطیل بود که هفت واحد در سال گذشته به چرخه تولید بازگشت و سه واحد بزرگ دیگر نیز برای بازگشت به چرخه تولید در سال ۹۹ در نظر گرفته شده‌اند که یکی از آن‌ها شرکت ذوب فلزات ابهر است.

ناصر فغفوری اظهار داشت: این واحد، تولیدکننده میل‌لنگ خودرو بود و تولیدات منحصربه‌فرد داشت که با تعطیلی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: حجم سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی با مشارکت بانک تجارت به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که با رفع برخی مشکلات به چرخه تولید بازمی‌گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: دستورالعملی مبنی بر تصفیه بدهی‌های ارزی واحدهای تولیدی با نرخ ۱۷۶۰ تومان صادر شده که این دستورالعمل به صورت کتبی به تمام واحدهای تولیدی و صنعتی که بدهی ارزی دارند، ابلاغ شده و در صورت تصفیه بدهی ارزی خود می‌توانند از این دستورالعمل استفاده کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل صادره به کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان‌ها در خصوص اصلاح قانون چک، گفت: این دستورالعمل به منظور جلوگیری از اخلال در روند تولید و همچنین با هدف مساعدت و حمایت از کسب و کارهای کوچک حقیقی و حقوقی که در پی شیوع کرونا آسیب دیده و قادر به ایفای تعهدات خود ناشی از صدور چک نبودند، صادر شده است.

فغفوری خاطرنشان کرد: بر اساس این دستورالعمل، چک‌هایی که از اول اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ برگشت خورده و منجر به صدور گواهی عدم پرداخت شده، بانک‌ها موظفند حداکثر تا سه ماه پس از تاریخ برگشت چک‌های مذکور، محرومیت‌های بانکی نسبت به این گروه را بدوناثر کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.