دکتر علیرضا فیروزفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مشارکت دانشجویان در کلاس‌های مجازی برخی واحدها بالای ۸۵ درصد نیز ثبت شده است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط پیش آمده ۲ سناریو برای برگزاری امتحانات پیش روی دانشگاه است، سناریوی اول این است که بیماری فروکش کند که در این صورت امتحانات مطابق گذشته به صورت حضوری برگزار می شود و اگر این اتفاق نیفتد باید دانشگاه، دانشجویان و اساتید تجربه نوین برگزاری امتحان در بستر آموزش برخط را تجربه کنند.  

رییس دانشگاه آزاد استان زنجان با اشاره به وضعیت دانشگاه ها و آموزش در دوران شیوع کرونا، اظهار داشت: از اسفند سال گذشته که بحث کرونا جدی شد تغییرات خیلی زیاد و جدی در تمامی سیستم ها و فرایندهای دنیا و کشورمان ایجاد و سیستم دانشگاهی ما دچار تحول خیلی اساسی شد و از همان روزهای اول با توجه به رشد آمار و پیش بینی ها مشخص بود که حرکت به سمت ارائه آموزش‌های برخط از ملزومات زمان حاضر است.

دکتر فیروزفر افزود: در دانشگاه آزاد استان زنجان برای مدیریت و نظارت بر آموزش های برخط فعالیت های گسترده ای از ابتدای طرح این موضوع و در ادامه در ایام تعطیلات نوروزی اتفاق افتاد و طراحی سیستم های ارتباط با دانشجویان و اساتید با دانشگاه و ارتباط دانشجو و استاد و سامانه های رسیدگی و نظارت بر روند فعالیت و سامانه پیامکی شناسایی مشکلات دانشجویان از فعالیت های مهم در استان زنجان برای احصا مشکلات و رفع آنها بود.

رییس دانشگاه آزاد استان زنجان نظارت بر محتوای آموزش های برخط را از دیگر راهبردهای این دانشگاه عنوان کرد و گفت: برای کنترل کیفیت کلاس‌ها علاوه بر تمهیدات سازمان مرکزی، واحدهای استان نیز با طرحی با عنوان "مدیریت سیستم" به نظارت پرداختند که در قالب آن همکاران واحدها به صورت آنلاین در اکثر کلاسها حضور پیدا می‌کنند و محتوای آموزشی کلاس‌ها کنترل و نظارت می شود تا مطالب ارائه شده در کلاس ها در قالب pdf  و پاورپوینت در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی افزود: برای تسهیل در امور دانشجویان و ارتباط دانشجو با استاد و برعکس بیش از ۱۰۰ پشتیبان در سطح استان فعال هستند که شماره تلفن پشتیبان ها روی سایت دانشگاه به اطلاع دانشجویان و اساتید اطلاع رسانی شده است.

به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان  در زمان حاضر از ۴۴هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در زنجان، ۱۲ هزار نفر، معادل ۲۷درصد جمعیت کل دانشجویان در مراکز دانشگاه آزاد اسلامی این استان مشغول تحصیل هستند.

مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، ۲۸درصد از اعضای هیات عملی استان را در خود جای داده اند و هم اکنون ۴۴۲ استاد و مدرس در این مراکز مشغول تدریس هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.