علیرضا  نوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کانون یکی از متولیان اصلی اجرای فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی در حوزه کودک و نوجوان بوده، از جایگاه ملی و بین‌المللی تخصصی برخوردار و مورد تایید هنرمندان، نویسندگان و اساتید صاحبنظر است.

وی اضافه کرد: بر این مبنا خانواده‌ها با اطمینان و اعتماد بیشتری از برنامه‌های مراکز کانون در سراسر کشور استقبال می‌کنند اما این نکته را نباید فراموش کرد که امروزه با تغییر دیدگاه‌ها و ورود تکنولوژی و فضای مجازی، تغییر در اجرای فعالیتهای نوجوانان نیز امری ضروری به نظر می رسد.

این مسؤول ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که نیازها و خواسته‌های مخاطبان به خصوص نوجوانان نسبت به چندین سال گذشته تغییر کرده و دیگر روش‌های قدیمی کارآیی لازم را برای پرورش استعدادها و جذب آنان را ندارد.

به گفته نوری، یکی از روشهای موثر، راه اندازی انجمن‌های جدید و تقویت انجمن‌های قدیمی است که می‌تواند بستر مناسبی را برای این امر محقق سازد تا در سال جدید که به نام سال جهش تولید نام گذاری شده بتوان به جذب نوجوانان نخبه و تولید اثر رسیده و این آثار تولید شده در زمینه‌های مختلف موجب رقابت سالم و حضور در جشنواره‌های ملی و بین المللی را رقم بزند.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: هدف از راه اندازی و تقویت این انجمن‌ها علاقه‌مند کردن مخاطبان به هنر و ادبیات، شناسایی استعدادها، ایجاد بستر مناسب برای اجرای فعالیت‌های گروهی با موضوعات هنری برای جشنواره‌ها، ایجاد نشاط و امید در میان نوجوانان و حمایت از نوجوانان نخبه حضور اساتید صاحب سبک در این گروه ها است.

وی اظهار داشت: هم اکنون پنج انجمن فعال در سطح استان وجود دارد که کار خود را در حوزه های انجمن سرود، ادبی، قصه، نمایش و عکاسی آغاز کرده و در سال جاری نیز به تعداد این انجمن های تخصصی افزوده شده و جهشی در اجرای برنامه های مورد هدف و تولیدات هنری انجام می گیرد، تا  دستاوردهای مهم دیگری در جشنواره‌ها و مهرواره ها کسب شود.

راه اندازی کانون‌های پرورش فکری و کودکان در سطح استان زنجان  

نوری با اشاره به  برگزیده شدن تعدادی از اعضای انجمن عکاسی در مسابقات کشوری با موضوع اربعین، افزود: راهیابی گروه سرود پسران به مهرواره کشوری و تعدادی از داستان نویسان مطرح کانون استان به جشنواره های فرهنگی، هنری و ادبی که از اعضای فعال انجمن‌های کانون بوده و تحت نظر کارشناسان و مربیان آموزش‌های تخصصی لازم را گذرانده اند از جمله اقدامات بوده که تلاش می شو این مهم طی سال جاری انسجام بیشتری داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: از جمله افتخارات کانون استان بهره مندی و برخورداری از مربیان و کارشناسان مطرح استانی و کشوری است که در رشته های متعدد و متکثر فرهنگی، هنری و ادبی به عنوان شاعر و نویسنده کتاب و قصه‌گو در کلاس‌های انجمن‌های کانون آموزش های تخصصی لازم را با عضویت در کانون استان از دوران کودکی و نوجوانی و زیر نظر کارشناسان و مدرسان مجرب فرا گرفته اند.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر این افراد با ورود به سن جوانی به عنوان نویسنده و شاعر و قصه‌گو وارد کار تولید اثر با تمامی ادارات و نهادهای فرهنگی و هنری استان و کشور شده و آثار خوبی  را برای این اداره ها تولید کرده و در فراخوان های مرتبط هنری حائز رتبه شده اند.
این مسؤول از برنامه ریزی برای جذب و پایدار سازی اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون استان، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی لازم دیگر برای مربیان و کارشناسان و تاسیس و راه اندازی دیگر مراکز در دست ساخت کانون را از جمله برنامه های امسال ذکر کرد.

وی اظهار داشت: با تمامی اداره ها به ویژه کتابخانه های عمومی استان جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با پرهیز از بخشی نگری و ارائه توصیه های کارشناسی شده تخصصی به نهادهایی که به نحوی در حوزه شعر و داستان کودک و نوجوان فعالیت دارند همانند گذشته همکاری های لازم انجام خواهد گرفت.

نوری نقش مهم سمن ها، استفاده از تجارب، نظرات اساتید، صاحب نظران و دانشجویان فعال در حوزه های تربیتی و خیرخواهانه و تحقیقاتی مربوط به کودک و نوجوان را یادآور شد و افزود: این سمن‌های فعال می‌توانند با مراجعه به کانون استان طرح‌های خود را ارائه کنند و با حمایت‌های مصوب لازم که در این حوزه کارگشا است، به رشد و بالندگی برسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.