سرهنگ محمدعلی عظیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۷۰ نفر در سال ۹۷ بر اثر تصادف رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان باختند که در سال ۹۸ به تعداد ۲۵۸ نفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه دقت رانندگان در رعایت هرچه بهتر و بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، می تواند میزان وقوع تصادفات را کاهش دهد، اظهار داشت: وقوع تصادف در سطح آزاد راه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز، بیشتر به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان و در جاده ترانزیت نیز عدم رعایت حق تقدم، سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است.

عظیمی افزود: عوامل پلیس راه زنجان به منظور کاهش وقوع تصادفات رانندگی به صورت شبانه روز در تلاش هستند و به دقت مسیرهای ارتباطی را کنترل و پایش می‌کنند.

وی از رانندگان خواست هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی، اصرار بر ادامه رانندگی نداشته باشند و برای دور ماندن از وقوع حوادث احتمالی که درصد آن نیز بالا است برای مدتی هرچند کوتاه استراحت و سپس طی مسیر کنند.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.