به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شغلی شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموع مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان زنجان به ۸۵۶ نفر رسیده است، افزود: در استان زنجان روزانه ۲۵۰ مورد آزمایش تشخیص کرونا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه علی‌رغم تحقیقات متعدد انجام شده، هنوز خیلی از رفتارهای ویروس کرونا برای ما ناشناخته است، تصریح کرد: بی‌شک بخش اعظمی از رفتار ویروس کرونا، به رفتار ما در جامعه بستگی دارد و این بدان معنی است که به هر میزان بتوانیم موارد و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، عمر این ویروس کوتاه‌تر خواهد شد.

شغلی با اشاره به اینکه یکی از رفتارهای ناشناخته ویروس کرونا برای ما این است که عکس‌العمل و واکنش این ویروس نسبت به گرما چیست، ادامه داد: محتمل‌ترین شرایط این است که امروز مردم ایران همانند خیلی از کشورها با این ویروس درگیر بوده و بهترین اقدام در شرایط کنونی، رعایت نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌هایی است که در این خصوص صادر می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه امروز ما مربوط به بیماران سرپایی و امکان گردش ویروی کرونا به واسطه حضور این بیماران در جامعه است، اظهار کرد: آمار حاکی از آن است که متأسفانه طی بیست و چهار ساعت گذشته در استان زنجان ۳ نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که در مجموع تعداد جان باختگان کرونا در استان به ۸۷ نفر رسید.

شغلی در ادامه از ترخیص ۶۶۲ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا به امروز ۲ آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در زنجان فعال شده و طی چند روز آینده شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه سوم خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.