حجت‌الاسلام مختار کرمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان "طرح ضیافت الهی" در این استان اجرا می شد، افزود: امسال با توجه به شرایط پیش آمده طرح "ضیافت همدلی" در استان اجرایی خواهد شد تا در قالب آن از ظرفیت خیران و نیکوکاران، مساجد و بقاع متبرکه در شرایط شیوع کرونا بهره ببریم. 

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب همه افراد مکلف به مقابله با شیوع کرونا هستند، افزود: طرح "ضیافت همدلی" در همین راستا در سازمان اوقاف طراحی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: در این طرح از ظرفیت حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و سایر مساجد شاخص استان در راستای کمک به نیازمندان بهره گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام کرمی همچنین گفت: به ‌دنبال شیوع ویروس کرونا و اجرا نشدن طرح آرامش بهاری، طرح آستان مهربانی از سوی مراکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرایی شد که هدف از اجرای آن، ارائه خدمات اجتماعی از سوی مراکز افق آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ انفاق و هموار کردن زمینه مشارکت عمومی در کمک به نیازمندان جامعه بود. 

وی افزود: در زمان حاضر حدود ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در این استان ثبت شده است که این موقوفات حدود ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

گفتنی است استان زنجان ۱۳۲ بقعه متبرکه را در خود جای داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.