سید مرتضی هاشمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق سال های گذشته تعاون روستایی اعلام کرده که میوه شب عید اعم از سیب و پرتقال را توزیع می کند.

وی با بیان اینکه منظور تعاون روستایی از تنظیم بازار، یارانه است که به مردم بدهد، اظهارداشت: غرفه هایی که تمایل به توزیع میوه شب عید داشتند اسامی را  داده ایم و اینها پول و چک بابت خرید و توزیع میوه شب عید برای مردم پرداخت کرده اند.
رییس اتحادیه میوه و تره بار زنجان گفت: ابتدا قیمت سیب و پرتقال برای شب عید را هر کیلوگرم ۶۰ هزار ریال اعلام کردند که در زمان حاضر با کاهش سه درصدی به ۵۵ و ۵۹ هزار ریال کاهش یافته است.
هاشمی با تاکید بر اینکه غرفه داران این میوه ها را با کیفیت لازم برای توزیع را ندیده اند، ادامه داد: بیشتر این متقاضیان که قبلاً ثبت نام و پول واریز کرده بودند همه انصراف داده اند.
وی یادآوری کرد: توزیع کنندگان می توانند میوه با کیفیت را از میدان میوه و تره بار با کیلویی ۶۰ هزار ریال خریداری کنند.
رییس اتحادیه میوه و تره بار زنجان گفت: پرتقالی که مقرر بود با قیمت هر کیلو ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار ریال عرضه شود در حالیکه با قیمت ۶۰ هزار ریال عرضه می شود.
وی افزود: این میوه ها که به قیمت ۲۰ و ۲۵ هزار ریال خریداری شده نباید با ۶۰ هزار ریال عرضه شود.
رییس اتحادیه میوه و تره بار زنجان گفت: این میوه ها پس از پایان شب عید در میادین میوه و تره بار با کمتر از نصف قیمت عرضه می شود.
هاشمی وضع میدان میوه و تره بار زنجان به لحاظ وجود میوه مطلوب است، ادامه داد: فقط کرایه ها موجب افزایش قیمت شده است.
وی با بیان اینکه مرز عراق قیمت میوه ها را کاهش و یا افزایش می دهد، اظهارداشت: وقتی که صادرات میوه به این کشور انجام می شود قیمت ها بالا می رود.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان گفت: پیاز و گوجه فرنگی تازه در میدان به نرخ ۷۰ و ۵۰ هزار ریال عرضه می شود در حالیکه ۱۰ روز گذشته گوجه فرنگی با ۲۰ هزاریال عرضه می شد.
هاشمی تاکید کرد: قیمت پرتقال معمولی و با کیفیت  به ترتیب ۵۰ هزار و ۶۵ هزار تا ۷۰ هزار ریال است.
به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم سیب معمولی زنجان ۵۰ هزارو مراغه و دماوند ممتاز ۷۰ هزار ریال است.
رییس اتحادیه میوه و تره بار زنجان گفت: امروز/ ۲۹ اسفند/ میدان میوه و تره‌بار دایر است.
هاشمی با بیان اینکه طی سالهای گذشته میدان میوه و تره بار زنجان ۲ روز در نوروز تعطیل می شد که امسال به دلیل شیوع کرونا چهار روز تعطیل می شود.
وی از بازرسی درخواست کرد، قیمت ها در خرده فروشی ها کنترل شود چرا که میوه را با قیمت بسیار بالایی به مردم عرضه می کنند.
رییس اتحادیه میوه و تره بار زنجان گفت: صبح تعدادی از شهروندان در خصوص عرضه پیاز با هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال تماس گرفته و ناراضی بودند.
هاشمی با بیان اینکه اتحادیه میوه و تره بار زنجان فقط تعیین کننده نرخ هاست، تاکید کرد: مصرف کنندگان در صورت مشاهده قیمت های بالا با شماره ۱۹۷ بازرسی تماس برقرار کرده و مورد را اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.