عباس عزیزخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در زمینه نحوه رفتار اولیا با دانش آموزان و کودکان در روزهای ماندن در خانه، افزود: رشد ذهنی و درک دانش آموزان به ویژه زیر ۱۵ سال به درک‌درستی از شرایط بحرانی نرسیده است بنابراین در این روزها که رسانه های معاند و شبکه های ماهواره ای در حال بمباران خبرهای کذب و ناامید کننده کرونایی هستند والدین با دوری از این فضا روان کودکان و دانش آموزان را مجروح نکنند.
وی تصریح کرد: وقتی پدران و مادران در خانواده در حضور دانش آموزان و کودکان با اضطراب و نگرانی از آمار مبتلایان و قربانیان صحبت می کنند دنیای کودکانه آنان را مخدوش می کنند.
عزیزخانی با اشاره به اینکه بچه ها به لحاظ ساختار روانشناختی ‌نمی توانند به آینده دور بیندیشند، تاکید کرد: والدین با شاد کردن محیط خانه و قصه گویی روح و روان کودکان را شاد کنند.
رییس آموزش و پرورش شهرستان ابهر اظهار داشت: در چنین شرایط خانه نشینی فضای خانواده را با رفتارهای ناهنجار و اختلافات مسموم نکنیم چرا که ویروس های اضطراب و تشویش می تواند آثار مخرب‌تری از کرونا در روان کودکان جای بگذارد.
وی عنوان کرد: در سطح شناخت، درک و رشد ذهنی دانش آموزان در زمینه ویروس کرونا با آنان صحبت کنیم و اطمینان دهیم که با رعایت نکات بهداشتی این بیماری را شکست خواهیم داد.
این‌ مسؤول ادامه داد: زمانی که کودکان به سراغ والدین برای بازگو کردن احساساتشان می آیند در دسترس آنان باشیم.
عزیزخانی ابراز کرد: در این روزها جنبه های مثبت این ویروس و بحران را به بچه ها منتقل کنیم بسیج مردم، جانفشانی و ایثار جامعه پزشکی و پرستاری، کمک های مردمی را برای دانش آموزان باز ‌کنیم و حس نوعدوستی را در آنان رشد دهیم.
وی خاطرنشان کرد: معلمان شهرستان تمام تلاش خود را برای انتقال مطالب از طریق فضای مجازی به کار می بندند و لازم است والدین نیز برنامه های آموزشی رسانه ملی را پیگیری کنند.
عزیزخانی در پایان از همه دانش آموزان و اولیا آنان خواست، به‌ پویش در خانه بمانیم بپیوندند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.