علی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید زنجان به مناسبت فرا رسیدن ۲۲ اسفند روز گرامیداشت شهدا، اظهار داشت: تکریم و تجلیل از شهدا و خانواده‌های آن‌ها در راستای ادامه راه شهدا بوده و باید انجام این مهم همواره در دستور کار تمام مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه طرح سپاس و دیدار با خانواده معظم شهدا همه‌ساله از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفندماه انجام می‌شد، افزود: امسال این طرح به دلیل شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شده و همکاران بنیاد شهید در این ایام به صورت تلفنی، جویای احوال این عزیزان شده و در جریان مشکلات آن‌ها قرار می‌گیرند.

کاظمی خاطرنشان کرد: طراحی و انتشار پوسترهای تبلیغاتی در فضای مجازی با موضوع شهدا و ایثار اجتماعی، ارسال پیام‌های تبریک به جامعه هدف و کارکنان، فعالیت در فضای مجازی با انتشار وصیت‌نامه‌ها و خاطرات شهدا، ارائه عملکرد سال ۹۸ بنیاد شهید استان در قالب کتابچه، رونمایی از چندین عنوان کتاب و نرم‌افزار چندرسانه‌ای با موضوع ایثار و شهادت بخشی از برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا در زنجان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تعویض یادمان شهدا، تعویض بنرهای شهدا در سطح شهر، فضاسازی و نصب پوستر روز گرامیداشت شهدا در سطح شهرها، مصاحبه با رسانه‌ها و مطبوعات، توزیع بسته‌های بهداشتی در بین والدین بیمار شهدای معزز، پاسخگویی از طریق سامد(سامانه ارتباط مردم و دولت)، اجرای مسابقه نامه به یک شهید و گام دوم انقلاب، پخش کلیپ و تیزر از صدا و سیما، پاسخگویی به تماس‌های جامعه هدف در سامانه هاتف (با شماره تماس ۱۶۱۶)، غرس نهال به یاد هر شهید یک درخت و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره شهدا به صورت اینترنتی نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا است.

وی تصریح کرد: سخنرانی رییسان بنیاد شهید شهرستان‌ها قبل از خطبه‌های نماز جمعه، استقرار میز خدمت و برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی در حوزه ایثار و شهادت در محل مصلاهای نماز جمعه، تجلیل و تکریم از خادمان شهدا و کارمندان بازنشسته در سالروز تاسیس بنیاد شهید و گلباران مزار مطهر شهدا نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت گرامیداشت روز شهدا بود که در راستای پرهیز از برنامه‌های تجمعی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به زمان دیگری موکول شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به سالروز تاسیس این نهاد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) و برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاسیس شده است.

وی اظهار داشت: مسؤولان این نهاد تا کنون توانسته‌اند در انجام وظایف محوله خود، موفق عمل کنند و کارکنان این نهاد بر اساس اهداف، راهبردها و ماموریت ذاتی خود، وظیفه توسعه و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و خدمت به جامعه ایثارگری در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و درمان را دارند.

کاظمی با اشاره به ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: این روز، فرصت مغتنمی است تا اهمیت و ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان تبیین شده و اقشار مختلف مردم، بیش از پیش با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا آشنا شوند.

این مسؤول افزود: تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مملو از ایثار و ایثارگرانی است که با رشادت، فداکاری و ازجان‌گذشتگی خود زمینه استقلال، آزادی، ترقی و تعالی کشور را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز جامعه ما نیازمند ایثار اجتماعی است تا در مواقعی که کشور دچار بحران‌هایی از قبیل شیوع بیماری کرونا است همه اقشار مردم با یکدیگر همدل و بسیج شده و با ترویج روحیه ایثارگری، کشور را از این بحران عبور دهند.

استان زنجان، سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.