حجت‌الاسلام مختار کرمی روزو پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود:  ۹ سال است که طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه در حال اجرا است، ولی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا امسال به جای این طرح برپایی ایستگاه‌های سلامت را در بقاع متبرکه خواهیم داشت و با توجه به اینکه اعزام مبلغ از قم نخواهیم داشت، ایستگاه سلامت در بقاع شاخص که پرتردد است، برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بسیج جامعه پزشکان و هیأت امنای بقاع متبرکه برپا می‌شود، تصریح کرد: در این ایستگاه ها خدماتی همچون تست قند خون، سنجش فشار خون، مشاوره سبک زندگی سالم و توزیع ماسک و ژل ضدعفونی کننده ارائه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: منابع این خدمات نیز از طریق خیران، موقوفات حوزه دارو و درمان و درآمدهای بقاع متبرکه تامین می‌شود.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به انجام مکاتبات با ستاد پیشگیری از شیوع کرونا برای استفاده از ظرفیت اوقاف و بقاع متبرکه، اظهار داشت از دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست شده است که به علت تردد زیاد زائران در بقاع متبرکه، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار اوقاف قرار دهند.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی مسؤولان و متولیان زیارتگاه‌ها، قدم‌گاه‌ها، تکایا، مساجد و مکان‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: لازم است به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مراسم از جمله اقامه نماز جماعت، جمعه و مجالس ترحیم در مساجد پرهیز شود.

استان زنجان ۱۳۲ بقعه متبرکه را در خود جای داده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.