ذبیح الله تاراسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده شرایط بسیار خوبی در فعالیت معلمان ورزش در مدارس دخترانه و پسرانه این استان فراهم شده است و زنگ تربیت بدنی با حضور معلمان مربوطه به صورت فعال برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تربیت بدنی یک درس عادی نیست و معلمان با بهره گیری از مطالب و سرفصلهای مندرج در این درس علاوه بر آموزش مهارت های حرکتی، مباحث تربیتی و پرورشی نیز به دانش آموزان ارائه می دهند.

این مسؤول ادامه داد: به همان میزان که سواد نوشتن و خواندن برای دانش آموز یک نیاز  اساسی است در کنار آن سواد حرکتی نیز برای دانش آموزان مهم است چرا که برای سلامتی و فردای جامعه باید از امروز ورزش کودکان و نوجوانان را جدی گرفت.

تاراسی یکی از نیازهای اساسی زنگ ورزش دانش آموزان را تجهیزات و وسائل ورزشی عنوان کرد و افزود: بر این مبنا این مهم سالانه از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مورد توجه قرار می گیرد به طوری که سال گذشته و امسال نیز در حدود ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی خریداری و در بین مدارس استان به ویژه مناطق محروم توزیع شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن، کمک هایی از سوی نواحی نیز به مناطق انجام می گیرد و این اقدام در راستای رفع کمبودهای احتمالی و پویایی زنگ تفریح در بین گروه‌های هدف است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: به لحاظ تخصصی فعالیت دانش آموزان در یک فضای ایمن و کشف استعدادهای آنان در یک سالن ورزشی امکان پذیر است که این مهم تنها به مدارس این استان اختصاص ندارد، بلکه در سطح کشور برقرار است.

وی با اشاره به عدم انجام فعالیت های ورزشی در محوط مدارس در روزهای سرد سال  نیز یادآورشد: با ایجاد فضای ورزشی در داخل ساختمان مدارس شرایط ورزش و فعالیت دانش آموزان فراهم شود که ایجاد این بستر و عدم توقف  فعالیت های بدنی این قشر  نشان از اهمیت ورزش در مدارس است.

به گفته این مسؤول این معاونت تلاش دارد برای گسترش فعالیت های ورزشی از ظرفیت سایر دستگاه ها و انجمن اولیا و مربیان مدارس استفاده کند که تحقق این مهم چشم انداز بهتری را فراهم می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.