جمشید عطایی، سه‌شنبه شب با حضور در غرفه ایرنا مرکز زنجان افزود: انتظار می رفت این نمایشگاه نیز همانند سه نمایشگاه قبلی با استقبال بالای رسانه‌های زنجان مواجه شود اما حضور کم تعداد رسانه‌ها، سخت متاثر و آزرده خاطرم کرد.

وی با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاه‌ها، زحمات زیادی کشیده می‌شود، اظهار داشت: نمایشگاه فرصتی بسیار خوب و مناسب برای رسانه ها است و حیف است این فرصت به سادگی از دست برود و نتوانند توانمندی ها و ظرفیت های خود را عرضه کنند.

عطایی افزود: استقبال مردم از این نمایشگاه، خوب نیست که به حتم یکی از دلایل آن، شرکت کم تعداد رسانه‌ها باشد اما به هر حال این موضوع باید از سوی مسوؤلان و کارشناسان ذیربط، علت یابی و آسیب شناشی شود.

این پیشکسوت عرصه رسانه و خبر گفت: فضای نمایشگاه باید آکنده از شور و شوق و جنب و جوش باشد و این قابل قبول نیست که با وجود این همه روزنامه، خبرگزاری و پایگاه‌ خبری، حضوری کمرنگ را شاهد باشیم.  

عطایی که متولد ۱۳۰۶ است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۲۷ به استخدام روزنامه اطلاعات درآمدم و تا سال ۱۳۸۴ در این عرصه فعال بودم و در طی این مدت سرپرستی این روزنامه در استان های گیلان، مازندران، کرمانشاه و زنجان را عهده دار بودم و تا چند هفته اخیر نیز سرپرست روزنامه جام جم در این استان بودم.

وی تصریح کرد: در ایام قدیم، روزنامه ها در تیراژهای بالایی چاپ می‌شد و مردم به صورت تفریحی هم که شده بود روزنامه می‌خریدند و این کار باعث می‌شد تا بازار روزنامه، رونق بگیرید و فعالان در این عرصه فرهنگی، انگیزه برای تلاش بیشتر را داشته باشند اما امروز فضای مجازی، فضای رسانه و مطبوعات را تحت تاثیر قرار داده و تعداد خریداران و روزنامه خوانان کمتر شده است.      

عطایی که متولد ارومیه و بزرگ شده تهران است گفت: در دوران جوانی، دانشجوی رشته علوم قضایی دانشگاه تهران بودم اما بنا به دلایلی ادامه تحصیل ندادم و چون به نوشتن مطلب علاقه‌مند بودم به سمت کار در روزنامه رفتم.

دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کشور، چهارمین نمایشگاه مطبوعات و دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان زنجان از ۱۱ تا ۱۶ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود.

زمان بازدید از این نمایشگاه‌ها صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

۲۲۰ غرفه کتاب، ۲۰ غرفه مطبوعات و ۱۵ غرفه رسانه‌های دیجیتال در مجموع در ۵۵۰۰ مترمربع برگزاری است.

وی با بیان اینکه ۶۳ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود، گفت: در کنار برگزاری نمایشگاه، برنامه‌های جنبی نیز اجرا می‌شود که هر کدام با بخش‌های مختلف فرهنگ، ارتباط دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.