جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری شامگاه سه‌شنبه به ریاست استاندار زنجان و با حضور مدیران مربوطه به منظور بررسی و اعلام نظر مدیران نسبت به ادغام صورت‌گرفته در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری تشکیل شد.

هر یک از مدیران مربوطه به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود نسبت به این ادغام پرداختند که نشان از نگاه بخشی به موضوع داشت و هر کدام موارد مربوط به دستگاه خود را مطرح می‌کردند.

دقت در محتوای جلسات بسیار مهم است

استاندار زنجان با بیان اینکه شکل برگزاری جلسات کارگروه‌ها در اولویت قرار ندارد، گفت: محتوای جلسات، ارزش اقدامات و موثر بودن مصوبات، خیلی مهم است که باید دقت شود.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اقدامات موثری که در استان صورت گرفته است، اظهار داشت: کارگروه‌های موفقی مانند تسهیل و رفع موانع تولید در استان و در محل واحدهای تولیدی تشکیل شده که طبق ارزیابی‌های کشوری طی 6 ماهه اول سال جاری در این بخش، رتبه چهارم از نظر شکل برگزاری و رتبه دوم کشور از نظر شمار جلسات به استان زنجان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه زنجان از رتبه ۲۲ به دوم رسیده است، تصریح کرد: نتایج برگزاری این کارگروه نیز بسیار ملموس بوده و در شرایط کنونی کشور علاوه بر جلوگیری از تعطیلی حتی یک واحد تولیدی، تعدادی واحد نیز به چرخه تولید بازگشته که در بین آن‌ها واحدهایی هستند که به مدت بیش از ۱۰ سال تعطیل بودند.

استاندار زنجان افزود: شکل برگزاری جلسه در برابر این نتایج و خروجی، اهمیت زیادی ندارد.

وی ادامه داد: اقدامات بسیار مهمی در کمیته رصد اشتغال استان، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و سایر بخش‌ها مانند سفر به روستاها و شهرستان‌ها و اجرای پروژه‌های مختلف نیز انجام شده که نشان از اهمیت مدیران به محتوا و موثر بودن جلسات و اقدامات میدانی دارد.

حقیقی اظهار داشت: پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان به عنوان پروژه ملی در دولت، مطرح شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز عبارت «اقتصادی» را ابهام در عنوان، روند پیگیری و مصوبات این کارگروه خواند و گفت: تمام کارگروه‌ها به نوعی می‌توانند در ذیل کارگروه اقتصادی قرار گیرند که ابتدا باید جایگاه اقتصادی مشخص شود.

فرامرز نیک‌سرشت اظهار داشت: طبق ابلاغ سازمان برنامه و بودجه، کارگروه اشتغال در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری ادغام شده در حالی که برخی استان‌ها کارگروه اشتغال را به صورت جداگانه برگزار می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز گفت: باید اساس و فلسفه شکل‌گیری جلسه و کارگروه را دانسته و به وظایف خود آگاه باشیم.

شهرام طهماسبی خاطرنشان کرد: هر دستگاهی وظیفه قانونی خود را باید انجام دهد نه اینکه با ادغام کارگروه‌ها وظایفش را به دستگاه‌های دیگر احاله کند.

سایر مدیران نیز نظرات خود را نسبت به این ادغام بیان کردند و در پایان مقرر شد نظرات نهایی اعضا نسبت به ادغام کارگروه‌ها و مشخص شدن اعضای آن برای تصمیم‌گیری نهایی در جلسه آتی تا روز پنجشنبه / ۲۳ آبان/ به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.