معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان روز سه شنبه در این ارتباط  با اشاره به نقش بهزیستی به عنوان مداخله گر در کودک آزاری، گفت:در این راستا کارشناسان اورژانس اجتماعی به صورت سیار در سطح شهر فعال بوده و پس از دریافت هر گونه گزارش مبنی بر کودک آزاری با هماهنگی نیروی انتظامی مداخله کرده  و طی مراحل قانونی کودک آسیب دیده را به بهزیستی تحویل می دهند.

سلمان حسینی افزود: به تازگی بحث‌های زیادی پیرامون سن ازدواج دختران مطرح بود که موجب شد ازدواج کودکان کانون توجه بسیاری از حقوقدانان و جامعه‌شناسان و بعضی از فقها قرار گیرد و بسیاری از این افراد با ازدواج دختران در سن کودکی مخالفت کردند.

وی یادآوری کرد: این موضوع از نمونه بحث‌هایی بود که مجموعه کشور با آن درگیر و موفقیت‌های خوبی نیز حاصل شد و حتی تعدادی از دستگاههای تصمیم‌ساز در پی اصلاح قوانین در این زمینه برآمدند.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون  در مراکز تحت نظارت بهزیستی  استان ۶۰ کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست نگهداری شده و ۲۳۱ کودک نزد خانواده امدادبگیران نیز از حمایت‌های مادی و معنوی بهره‌ می‌برند.

وی اضافه کرد:۹۷ نفر از فرزندان تحت سرپرستی در قالب بیمه عمر تحت پوشش بوده و نزدیک به پنج میلیون ریال نیز به عنوان یارانه برای  نگهداری از فرزندان به مراکز و موسسات خیریه پرداخت می‌شود.

حسینی با اشاره به برخی چالش‌ها در بحث حقوق کودک، بیان کرد: به دلیل پیچیدگی های جوامع به خصوص در کشورهای توسعه نیافته با توجه به فضای فرهنگی جدید و به دلیل اینکه این جوامع در حال گذار از سنت به مدرنیته هستند، نگاه سنتی هنوز ارجحیت دارد و فرزندان به دلیل نگاه های جدید، روش های تربیتی گذشته را نمی پذیرند، به همین دلیل است که صاحب نظران معتقدند علاوه بر رفع خلأها و نواقص موجود در زمینه حقوق کودک باید از بعد فرهنگی نیز آسیب شناسی  لازم نیز انجام گیرد.




 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.