امیرعلی نیکبخش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شمار اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان در ۶ ماهه نخست امسال به بیش از ۸۲ هزار نفر رسیده است که این میزان نسبت به سال گذشته، ۳.۵ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون به ازای هر ۱۰ هزار نفر در استان زنجان، یک کتابخانه عمومی وجود دارد.

گفتنی است در استان زنجان ۹۶ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که  ۳۷ باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع است.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان هم اکنون به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۳.۲۸ متر مربع فضای کتابخانه در استان وجود دارد.

نیکبخش با بیان اینکه شمار منابع کتابخانه های عمومی استان بیش از یک میلیون و ۳۵۱ هزار نسخه کتاب است، گفت: در نیمه نخست امسال ۵۶۸ هزار و ۳۵۳ مورد امانت کتاب در کتابخانه عمومی استان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۵.۷ درصد افزایش دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کتابخانه های در دست ساخت در استان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع ۱۱ طرح در این حوزه در دست اقدام و یا احداث است که چهار طرح در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

نیکبخش افزود: کتابخانه عمومی شهر قیدار با زیر بنای ۹۰۰ متر مربع، کتابخانه خیری شهدای بانک سپه در روستای دیزج آباد شهرستان زنجان با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع، یک باب کتابخانه خانه محله در ابهر با زیر بنای بیش از ۳۰۰ متر مربع و ساختمان اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، چهار طرحی است که تا دهه فجر امسال آماده افتتاح می شود.

پیش بینی اجرای ۶۲۵ برنامه به مناسبت هفته کتاب در  استان زنجان  

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در هفته کتاب امسال ۶۲۵ برنامه در سطح این استان اجرا می شود، گفت: دیدار با خانواده شهدا، دیدار با کتاب فروشان و فعالان عرصه کتاب، جذب کتاب های اهدایی به کتابخانه ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب های به امانت رفته، اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه ها در روز ۲۵ آبان جاری از جمله برنامه های پیش شده برای هفته کتاب است.

بیست و هفتمین دوره هفته کتاب امسال از ۲۳ تا ۳۰ آبان جاری با شعار " حال خوش خواندن" برگزار می شود.

نیکبخش به ضرورت مشارکت خیران و حمایت مسئولان برای توسعه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: زنجان در زمینه جلب مشارکت خیران برای ساخت کتابخانه، جزو استان های نمونه کشور است.  

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی "سید افضل موسوی" در شهر زنجان، بزرگ ترین کتابخانه خیرساز در کشور است.  

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: سال گذشته شهروندان این استان بالغ بر ۱۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی اهدا کردند که این میزان مشارکت نیز قابل توجه است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.