جواد یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبگرفتگی ناشی از بارندگی‌ها در هفته جاری سطح راه‌های ارتباطی شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده و سلطانیه را تخریب کرد.

به گفته وی، بیشترین خسارت ها بر جاده های خاکی وارد شده که راهدارای اصلاحات مورد نیاز برای تردد را برقرار کرده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، از تخریب پل در روستای اوشتانیان در مسیر ارتباطی بین روستای سهرورد به ارکوئین در جاده زنجان - بیجار خبرداد و گفت: این پل ۲ دهانه به طول ۶ متر به طور کامل تخریب و سقف آن نیز فرو ریخته است.

یوسفی ادامه داد: سیلاب، وارد پشت پل شده و با نفوذ آب دیوارها تخریب و سقف آن نیز ریخته که هزینه بهسازی این پل ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته وی، راه ارتباطی از مسیرهای دیگری برای روستائیان اوشتانیان وجود دارد که در مسیر زنجان – بیجار از مسیر ارکوئین به شهرستان ایجرود، مسیر کرسف – سهرورد به خدابنده در مسیر خورخوره  نیز به قیدار برقرار است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: قدمت این پل ۳۰ ساله بوده و در زمان حاضر خسارت جدی ناشی از سیلاب در راه های ارتباطی استان همین مورد است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی زنجان میانگین بارش باران در این استان طی هفته اخیر به ۴۸ میلیمتر رسید که بیشترین آن با ۸۰ میلیمتر مربوط به خدابنده بود و در این مدت، زرین‌رود، گرماب، سجاس، ابهر، خیرآباد نیز به ترتیب ۷۷، ۷۵، ۷۲، ۷۰ و ۵۹ میلیمتر بارش باران را ثبت کردند.

به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و ۶۲ دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.