ستار صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وقوع سیل در اواخر سال گذشته و اوایل امسال، شهریور امسال جلساتی در ۲ حوزه شهری و روستایی برای برنامه ریزی در خصوص مهار آن تشکیل شد.

وی یادآوری کرد: در بخش شهری، شهردار آب بر پروژه پخش سیلاب و مدیریت آن را از سال گذشته آغاز کرده که این طرح ها  ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار شهرستان طارم اظهارداشت: انتظار می رود با توجه به تامین اعتبار و سرعت موجود در روند اجرا این پروژه ها تا پایان امسال به پایان برسد.

صفری  تاکید کرد: شهرداری علاوه بر این پروژه اقدام به لایروبی کانال های آب در مناطق شهری و بالادست شهر آببر انجام داده و حوضچه هایی برای ایجاد آرامش در جاری شدن روان آب های ناشی از بارندگی ها و سیل کرده است.

وی با بیان اینکه ایجاد این حوضچه ها در شهرآببر مانع سیل می شود، ادامه داد: اقداماتی نیز برای تسریع در هدایت روان آب های سطحی در داخل شهر انجام شده تا در وقوع رگبار و بارش های شدید دچار مشکل نشویم.

فرماندار شهرستان طارم به اقدامات انجام شده در مناطق روستایی توسط دهیاران و بخشداران اشاره کرد و گفت:  با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای دهانه همه پل های موجود در مسیرهای روستایی بازبینی و برای سهولت هدایت روان آب ها بازگشایی شده است.

صفری خاطرنشان کرد: با همکاری امور منابع آب شهرستان نیز مسیر رودخانه ها پایش شده تا هرگونه موانع بر سر راه روان آب های ناشی از بارندگی و سیلاب برداشته شود.

به گفته وی، همه تلاش ها در شهرستان طارم بر استفاده از برکات بارش های پاییزی است تا خسارتی متوجه مناطق شهری و روستایی نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.